فرماندار مسجدسلیمان در جمع رسانه های این شهرستان : وضعیت تیم نفت بُحرانی است، از اُستاندار خواستیم برای حل این مشکل شورای تامین اُستان تشکیل شود

 

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان گفت : به یاد دارم که روزگاری این شهر یکی از شاداب ترین شهرهای کشور بود و شرایط زندگی مردم خیلی خوب بود ، شهری که اینهمه شهید داد و به مملکت خدمت کرد، شهری که تحصیلکرده های دانشگاهی بسیاری داشته و دارد و شهری که جامعه روحانیت آن بسیار با کیفیت بوده، نباید امروز چنین وضع نامناسبی داشته باشد.

 

 

پایگاه خبری ایرانیانکیوان علاسوند – حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا در نشست با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران مسجدسلیمان ضمن تقدیر از آنها به خاطر اطلاع رسانی به موقع و منصفانه اخبار شهرستان، به موضوع تکریم ارباب رجوع ومیزان رضایتمندی مراجعین درملاقات های عمومی فرمانداری اشاره کرد و بیان داشت : روزهای دوشنبه ملاقات عمومی بنده باشهروندان می باشد که در این دیدارها به بررسی وپیگیری مشکلات مردم دربخش های مختلف پرداخته می شود وبراساس گزارشات ارائه شده ۸۰% مراجعین نسبت به پیگیری مشکلات خود رضایتمند بودند ضمن اینکه قراراست درهفته های آتی مسئولین بخش های مختلف نیز در فرمانداری جهت پاسخگویی به مشکلات مردم حضور پیداکنند .

سرپرست فرمانداری درارائه گزارش عملکرد خود طی ۲ ماه گذشته خاطر نشان کرد: باپیگیری های صورت گرفته حدود ۳۰تن گوشت گرم در بازار برای دسترسی به عموم مردم عرضه شد که حدود ۱۱ هزارنفر از این توزیع بهره مند شدند علاوه براین بالغ بر۵۰ الی ۶۰ تن شکر به نرخ دولتی درسطح فروشگاه ها وقنادی هاتوزیع شد .

وی افزود : درماه مبارک رمضان کارگروهی متشکل از مسئولین برخی ادارات جهت کمک رسانی به نیازمندان تشکیل شد که نتیجه ی آن توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند نقاط مختلف شهرستان مسجدسلیمان بود که باهمکاری کمیته امداد ،بهزیستی و پایگاه های مقاومت بسیج محلات این نیازمندان شناسی شدند سپس باهمکاری سپاه علاوه برتوزیع درسطح مساجد و کمپ های ترک اعتیاد به خانواده های نیازمند هرمحله کمک رسانی شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بعد از وقوع سیل اخیر با تایید وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد برای جبران خسارت ۱۰ شهرستان آسیب دیده از سیل استان خوزستان تسهیلاتی باسود ۴% ومبلغی نیز به عنوان بلاعوض دراختیارآسیب دیدگان قرارداده شود ، باتوجه اینکه درابتدا مسجدسلیمان دراین لیست قرار نگرفته بود باپیگیری های صورت گرفته ۸۲پرونده رامطرح نمودیم که همگی آنها پذیرفته شدند و مبلغی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان به این بخش تعلق گرفت.

 

 

سرپرست فرمانداری بااشاره به این نکته که تیم فوتبال نفت تنها نقطه ی امید جوانان شهر مسجدسلیمان است عنوان کرد: ما درحد توان خود هم به لیدرهای تیم کمک مالی نمودیم وهم اینکه به لحاظ مادی ومعنوی درکنارتیم بودیم دراین خصوص چندین جلسه درسطح شهرستان واستان تشکیل شد ومشکلات مربوط به تیم را باکمک امام جمعه ،نماینده و دیگرمسئولین پیگیری کردیم وتلاش کردیم تا تیم درلیگ بماند.

وی ادامه داد: تیم نفت متاسفانه دچاربحران جدی است وزارت نفت می گوید که برای حمایت مالی این تیم منع قانونی دارد، هیئت مدیره آن بلاتکلیف است لذا نمی توانند در خصوص انتخاب مدیرعامل، جذب مربی و بازیکن اقدام کنند. دراین خصوص و با توجه به اهمیت موضوع با حضور نماینده مردم در مجلس، جلسه شورای تأمین شهرستان تشکیل و مصوبه این جلسه را به استاندار محترم منعکس کردیم و درخواست شورای تامین استان را دادیم تا تکلیف این تیم مشخص شود درحال حاضر همه تیم هادرحال یارگیری هستند ولی تیم نفت به علت بلاتکلیفی و نداشتن بودجه ومشکلاتی که دارد نمی تواند روال عادی باشگاهی را داشته باشد که این باعث بروز مشکلات زیادی برای تیم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری تصریح کرد: درحدتوان پیگیر تکمیل پروژه های جاده میانبر، فرودگاه و پتروپالایش هستیم ، متاسفانه دربحث پتروپالایش با وجود پیگیری های نماینده و مدیرعامل پتروشیمی بعضی از مسئولان کشوری بی توجهی نمودند ولی امیدواریم هرچه سریع تر کار پیش برود چرا که اگر این پروژه ها به نتیجه برسند علاوه براینکه ارزش افزوده خواهند داشت باعث اشتغال زایی درشهرستان نیز خواهد شد.

وی افزود : باتوجه به آمار بالای بیکاری درسطح شهرستان از اصحاب رسانه درخواست دارم با انعکاس اخبار امیدوارکننده و مثبت نقطه امید را دردل مردم روشن کنند. البته این به این معنانیست که انتقادی صورت نگیرد بلکه اگر انتقادی صورت می گیرد انتقاد سازنده باشد و وحدت جامعه راتقویت کند نه اینکه موجب تخریب و چنددستگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا ادامه داد: دربازدیدهای صورت گرفته از ادارات وکارخانجات مختلف ازجمله کارخانه آلومینیم ،پتروشیمی وکارخانه سیمان شهرستان مسائل ومشکلات آنها را از نزدیک مشاهده و بررسی کردیم.
یکی از مشکلات مهم پتروشیمی نصب تاسیسات انتقال آب از پشت سد به پتروشیمی بود که دراین زمینه مباحثی بین پیمانکار پروژه و مردم منطقه به وجود آمد که باپیگیری های صورت گرفته تا این لحظه

مشکلی به وجود نیامده است ضمن اینکه به علت بدهی بالای پتروشیمی به بیمه حساب این شرکت درحال مسدودشدن بود که باپیگیری این مشکل برطرف شد.

حیدرحجتی نیا درخصوص پیگیری های صورت گرفته در خصوص ادارات شهرستان خاطرنشان کرد : مواد اولیه کوره های نسوز کارخانه سیمان باید ازخارج وارد می شدند که باپیگیری مدیریت کارخانه این مشکل برطرف شد و به علت تعطیلی کارخانه به دلیل بدهی به بیمه حساب آن مسدود شد که با تشکیل جلسه شورای تامین این مشکل رابرطرف نمودیم ضمن اینکه مشکل بدهی شهرداری به بیمه نیز مرتفع گردید.

وی با اشاره به مشکلات اهالی حومه سد گتوند خاطر نشان کرد: پس ازاحداث سد گتوند و زیرآب رفتن زمین های اطراف آن پس از گذشت ده سال از این جریان باپیگیری نماینده مبالغی برای جبران خسارت به اهالی آن مناطق دریافت شد ولی مردم راضی نشدند واعتراض کردند که باپیگیری های صورت گرفته از وزارت نیرو جلسات قابل قبولی بااهالی گذاشته شد وتعهدات خوبی نیز صورت گرفت و مقرر شد جلسه ای دیگر نیز برگزار شود.

حجت الاسلام حجتی نیا، شرایط مسجدسلیمان رادر ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نامناسب و غیر قابل قبول دانست و تصریح کرد : وقتی میدیدم در این شهر نیروهای با کیفیت هرز میروند و فضای سیاسی شهرستان صمیمانه و برادرانه نیست، تلاش کردم که با گرفتن مسئولیت اجرایی در مسجدسلیمان یا مرکز استان به این وضعیت سر و سامان بدهم و به همشهریانم خدمت کنم.

بازدید و پیگیری مشکلات کارخانه سیمان، پتروشیمی زیلایی، آلومینیوم، اقدام برای اختصاص کد به شهرداری عنبل، تعمیر و بازسازی اساسی ساختمان فرمانداری، اقدام جهت اسکان پرسنل فرمانداری در خانه های سازمانی که در اختیار برخی همکاران بازنشسته فرمانداری قرار داشت، پیگیری و اخذ مجوز هشتصد متر زمین در مجاورت بیمارستان نمره دو به منظور گسترش بخش های مختلف این مرکز درمانی و پیگیری جهت خرید دستگاه هزار لیتری امحاء زباله برای بیمارستان ۲۲ بهمن را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دو ماه اخیر بود که سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان به آن اشاره کرد.

 

 

حاج آقا حجتی نیا در خاتمه به جاوه میانبر اهواز – مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : قرارداد پیمانکار این پروژه ۱۸ ماهه میباشد که متأسفانه در ۱۱ ماه اخیر حتی یک درصد هم پیشرفت نداشته است و تا کنون دو اخطار به ایشان داده شد و هفت آینده اخطار سوم و در نهایت خلع یَد خواهد شد.

انتهای پیام