بخش های سیتی اسکن و آنکولوژی ( شیمی درمانی) بیمارستان ۲۲ بهمن با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح شد

 

 

آیین افتتاح دو بخش درمانی در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولین اُستانی و شهرستانی برگزارشد.

پایگاه خبری ایرانیانکیوان علاسوند – بخش های سی تی اسکن و آنکولوژی( شیمی درمانی ) بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و مدیریت و کارکنان بهداشت و درمان این شهرستان صبح امروز به بهره برداری رسید.

 

دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در آیین افتتاح این دو بخش در جمع خبرنگاران گفت : با افتتاح مرکز سی تی اسکن بیمارستان مسجدسلیمان که با پیگیری های مهندس ظاهری نماینده شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی می شود دیگر نیازی به اعزام بیماران به دیگر شهرستان ها برای دریافت خدمات سی تی اسکن نخواهیم بود و با افتتاح این مرکز شاهد کاهش چشمگیر اعزام ها در بیمارستان مسجدسلیمان خواهیم بود.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد : دیگر واحدی که امروز در بیمارستان مسجدسلیمان به بهره برداری رسید واحد آنکولوژی (شیمی درمانی) است که با ارائه این خدمات در بیمارستان باز هم شاهد کاهش اعزام ها به دیگر شهرها و استان ها خواهیم بود.

 

 دکتر نظری تاکید کرد: بخش شیمی درمانی بیمارستان مسجدسلیمان از لحاظ کیفیت خدمات درمانی هیچ تفاوتی با دیگر شهرها و استان ها ندارد و پروتکلی که برای این بخش وجود دارد سراسری است شیمی درمانی که در این شهرستان صورت میگیرد همانند انجام آن در بیمارستان های تهران، اهواز و دیگر شهرها میباشد.

 وی ادامه داد : با اجرائی شدن کد استروک۷۲۴ برای بیماران سکته مغزی در بیمارستان مسجدسلیمان,درمان های اولیه برای این بیماران انجام می شود که تاثیر بسزایی در کاهش عوارض سکته در بیماران خواهد داشت و این خدمات درمانی نویدی برای ارائه خدمات مطلوب تر بهداشتی و درمانی در بیمارستان مسجدسلیمان خواهد بود.

 

 رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز به مشکل کمبود آمبولانس در بیمارستان ۲۲ بهمن هم اشاره کرد و افزود : کمبود آمبولانس یکی از معضلات اورژانس کل استان و کشور است که طی سالهای گذشته توانستیم تعداد ۱۵۰  دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس استان بیافزائیم که قطعا باز هم کمبودهایی در این حوزه داریم و لذا با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک ۲ دستگاه آمبولانس جدید به بیمارستان مسجدسلیمان اهدا خواهد شد.

 

دکتر نظری در خصوص راه اندازی بخش Nicu کودکان هم گفت : این بخش آماده و تجهیز شده اما ما در کشور کمبود فوق تخصص نوزادان را داریم و حتی با وجود اینکه در کلان شهر اهواز که در این بخش کار آموزشی انجام میدهد بازهم با کمبود فوق تخصص نوزادان مواجه هستیم و امیدوارم در سالهای آینده بتوان از همین فارغ التحصیلان جذب و بکارگیری کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از طراحی مرکز امحاء زباله بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان هم انتقاد کرد و گفت : این مرکز به هیچ وجه جوابگوی حجم زباله های عفونی این بیمارستان نیست و دستگاهی با حجم بسیار بیشتر در نظر گرفته شده که بزودی منتقل و در این مرکز درمانی نصب خواهد شد.

 

وی با تقدیر از زحمات نماینده مسجدسلیمان برای انجام دو کار مهم دیگر در بخش بهداشت و درمان این شهرستان گفت : راه اندازی دانشکده پیراپزشکی یکی از این موضوعات است که بخشی از کارهای مربوط به آن انجام شده و بخش دیگری از کار از جمله بحث زمین برای احداث این دانشکده نیاز به پیگیری بیشتر توسط مدیریت شبکه و سایر مدیران مربوطه را دارد.

موضوع دیگر بازسازی بیمارستان قدیم ۲۲ بهمن است که بدلیل محدودیت های مالی و شرایط خاص اقتصادی کشور با وقفه هایی مواجه شد اما بزودی درمانگاه شبانه روزی فعلی به پلی کلینیک منتقل و کار تخریب و بازسازی این مجموعه درمانی آغاز خواهد شد تا با توجه به گستره خدمات درمانی مسجدسلیمان به شهرهای اندیکا، لالی و هفتکل شاهد ارائه خدمات بهتری باشیم.

 

دکتر نظری راه اندازی بیمارستان ۲۲ بهمن و تجهیز آن به سی تی اسکن، ام آر آی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و سایر بخشها را نشانه توجه جدی مدیریت درمان استان به این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد : البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم اما مردم شریف مسجدسلیمان بدانند؛ اگر میخواهند تحولی در سیستم بهداشت و درمان و حتی سایر بخش های شهرستان ایجاد شود، خودشان هم باید با هماهنگی و همراهی و یکدستی بیشتری قدم بردارند و این تحول از خود آنان شروع شود و از مباحث تفرقه افکنانه که مانع پیشرفت میشود پرهیز کنند و با هم افزایی پیگیر مشکلات شهرشان در همه بخشها باشند و شهری که روزگاری بیمارستان مفصلی داشت که همه به آن توجه میکردند، دوباره به آن روزهای خوب گذشته برگردد و تلاش کنیم خدمات ایده آل تری برای مردم فراهم شود.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان هم به شناخت بسیار خوب و علاقه و تعهد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و ادامه داد : ایشان نیازهای این شهرستان و راههای رسیدگی و برطرف نمودن مشکلات را به خوبی میدانند و کمک های زیادی صورت دادند تا بتوانیم دستگاههای سی تی اسکن و ام آر آی را به مسجدسلیمان بیاوریم که جا دارد از زحمات برادر ارزشمندم جناب دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و درمان هم تشکر ویژه ای داشته باشم.

 

علی عسگر ظاهری ادامه داد : بخش سی تی اسکن یکی از بخش های مهم بیمارستانی برای تشخیص بیماری می باشد که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح رسمی این مرکز در بیمارستان مسجدسلیمان هستیم.

وی افزود:دستگاه سی تی اسکن مسجدسلیمان ظرفیت ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را دارا می باشد و قطعا در ارائه خدمات درمانی به بیماران منطقه شمال استان خوزستان اثرگذار خواهد بود.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان تصریح کرد : بخش ها و دستگاه های مختلف در بیمارستان مسجدسلیمان وجود دارد که امیدواریم با مساعدت دکتر نظری ریاست دانشگاه علوم پزشکی جهت حضور پزشکان متخصص در این بیمارستان بهره برداری مطلوبی از این ظرفیت های موجود در بیمارستان مان داشته باشیم و شاهد کاهش اعزام ها به دیگر مراکز درمانی باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد : روزگاری بود که بیمارستان بوسیله تانکر آبرسانی میشد، اگر دست و پایی میشکست ویا اگر خانمی در شرایط زایمان قرار میگرفت بدلیل محدودیت های موجود و نبود امکانات دچار مشکل میشدیم اما به لطف خدا همت همه مدیران و تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توانستیم این شرایط را تغییر دهیم و یکی پس از دیگری شاهد افتتاح و راه اندازی بخش های مختلف این بیمارستان بزرگ باشیم.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با انتقاد از کُندی پیشرفت کار احداث و راه اندازی دانشکده پیراپزشکی گفت : مجوز آن از وزیر گرفته شده، معاون آموزشی وزیر هم تأییدیه های لازم را داده و از نظر ما تمام شده است اما خیلی تعلل صورت میگیرد و پاسخگویی در مجموعه بهداشت و درمان استان برای این موضوع وجود ندارد. حدود دو سال است که مجوز تخریب و بازسازی بیمارستان قدیم را گرفتیم، برای تخریب آن پول گرفته شد و حتی این اختیار را از وزیر گرفتیم که مناقصه واگذاری این کار در شهرستان انجام شود و نیاز به مراجعه مدیر شبکه به استان و انجام روال زمان بر اداری نباشد، آقای خلیلی همه اختیارات را دادند اما نمیدانم گیر این کار کجاست؟ واقعا مشکل کجاست؟ مدیر امروز باید شهامت تصمیم گیری داشته باشد، اگر مدیری نتواند تصمیم شجاعانه بگیرد نمیتواند کاری انجام دهد.

 

ظاهری افزود : منطقه کلگه با سی چهل هزار جمعیت شامل بی بی یان مراد آباد، شیخ مندنی، نورآباد، چهارراه بهداری، کاروانسرا، کلگه بالا، تمبی و مجموع آن مناطق، با جابجایی بیمارستان آسیب های جدی مالی دیدند و متضرر شدند، اما علی رغم اخذ مجوز احیاء بیمارستان قدیم، تا کنون خروجی نداشته است و از دکتر نظری خواهش میکنم یک نفر را برای اینکار مشخص و همه اختیارات را به ایشان تفویض کنند تا کار تخریب و بازسازی بیمارستان شروع شود.

 

نماینده مسجدسلیمان خطاب به دکتر نظری گفت : دو کار مشترک و مهم دیگر باهم داریم؛ یکی بیمارستان هفتکل و دیگری بیمارستان اندیکا. هر دو تا مرحله صدور مجوز و تحویل زمین مراحل اداری شان کاملا انجام شده و خواهش میکنم این کارها را به سرعت عملیاتی کنید، تیمی مشخص کنید که پای کار باشند و در این فاصله کوتاه بتوانیم یک پیام خوب برای مردم ساکن در این دو شهر داشته باشیم.

 

در حاشیه آیین افتتاح ای دو بخش درمانی، تعدادی از مدیران، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن مورد تجلیل قرار گرفتند.