تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان همچنان بلاتکلیف، جلسه ای که برگزار شد اما تا کنون هیچ خروجی نداشته است / چهل و پنج روز تا شروع لیگ برتر و تیمی که نه مشکلات مالی اش حل شده نه وضعیت مدیریتی، کادر فنی و بازیکنانش روشن!!!

 

یازده روز از شروع نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران می گذرد و در شرایطی که اکثر تیم ها با روشن شدن وضعیت اسپانسر و انتخاب سرمربی فصل آینده وارد بازار نقل و انتقالات شده و در صدد خرید بازیکنان مد نظرشان هستند اما تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان یکی از شانزده تیم حاضر در این رقابت‌ها همچنان در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد.

 

پایگاه خبری ایرانیانکیوان علاسوند – فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از اواسط مرداد ماه آغاز خواهد شد. در این مدت زمان حدودا چهل و پنج روزه تیمها فرصت دارند تا با روشن شدن وضعیت اسپانسر یا حامی مالی فصل آینده خود، اقدام به انتخاب سرمربی و بازیکنان مد نظر نمایند و با برپایی اردوی پیش فصل با آمادگی فنی و تاکتیکی بالا و رسیدن به فرم ایده آل بدنی روانه مسابقات سخت و نفس گیر لیگ برتر شوند.

موضوعی که به نظر می‌رسد تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان همواره در طی سالیان اخیر همیشه از آن غافل بوده و با تصمیمات لحظه آخری و به اصطلاح دقیقه نودی ، با شرکت در مسابقات جز کسب نتایج ضعیف و سرشکستگی هوادارانش ره آورد دیگری نداشته است.

اوضاع نابسامان این تیم خوب جنوبی به حدی وخیم است که رئیس هیئت مدیره این باشگاه در گفتگو با خبرگزاری ها از بلاتکلیفی هیئت مدیره، نبود منابع مالی و عدم اخذ مجوزات شرکت در مسابقات از سوی سازمان لیگ سخن به میان آورده است.

در روزهای گذشته صحبت از برگزاری جلسه ای فوق العاده با حضور استاندار، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، فرماندار و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و رئیس کمیسیون انرژی مجلس با هدف بحث و بررسی پیرامون مشکلات تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و رسیدن به راه حلی مناسب جهت مرتفع نمودن نیازهای مالی این تیم در اهواز مرکز اُستان خوزستان برگزار شد.

اگر چه محتوای این جلسه هیچگاه به طور شفاف به بیرون درز نکرد اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود که تصمیمات بسیار مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.

تصمیماتی که با گذشت حدودا یک هفته همچنان خبری از اجرایی شدن آن نیست و کماکان دغدغه ها و نگرانی های جامعه فوتبالی شهرستان مسجدسلیمان به خود باقی است.

اینکه وضعیت اسپانسر فصل آینده چه خواهد شد، تکلیف هیئت مدیره این تیم چه می شود، مدیرعامل باشگاه چه فردی خواهد بود، سرمربی چه زمانی انتخاب خواهد شد و مدیران این تیم کی وارد بازار نقل و انتقالات خواهند شد و تمرینات پیش فصل شیران زاگرس از چه زمانی استارت خواهد خورد، همه و همه پرسش هایی است که کماکان هیچ پاسخی از سوی هیچ مسئولی به آنها داده نمی شود و سکوتی عجیب شهر و اُستان را فرا گرفته است.

گفته می شود با پیگیری های نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، موافقت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای هر گونه کمک و مساعدت به تیم اولین شهر نفتی ایران اخذ شده و مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب هم در جریان موافقت مدیر بالا دستی قرار گرفته اند اما نکته ای بسیار مهم که علی الظاهر هم مهندس کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و هم مهندس محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از آن غافل مانده اند روزها و هفته هایی است که به سرعت در حال سپری شدن است.

برای یک تیم لیگ برتری بسیار مهم و حائز اهمیت است که کارش را به موقع شروع کند اثرات به موقع شروع کردن را در ادامه لیگ به خوبی میتوان لمس کرد. تیمی که دیر جمع شود نه در بازار نقل و انتقالات و جذب بازیکن موفق خواهد بود و نه در کوران مسابقات توان رقابت با حریفان را خواهد داشت. همانند آنچه که ما در سالیان اخیر از نفت مسجدسلیمان دیدیم و این تیم با تصمیمات لحظه آخری یا به اصطلاح دقیقه نودی همواره یکی از ضعیف ترین تیمهای حاضر در رقابت ها بود که در فصل قبل هم به زحمت توانست در لیگ برتر ماندنی شود.

نتایجی ضعیف و نا امید کننده که با اعتراض هواداران و واکنش منفی اهالی فوتبال مواجه شد و بارها صدای این نارضایتی از سکوهای ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان شنیده می شد.

از مدیران ارشد نفت بویژه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، استاندار خوزستان و مدیرکل ورزش و جوانان اُستان انتظار می‌رود هر چه سریعتر نسبت به روشن شدن ابعاد و زوایای مختلف مالی و مدیریتی این باشگاه اقدام کنند و با دست روی دست گذاشتن اجازه ندهند دوباره نفت مسجدسلیمان با تیمی ضعیف و نا امید کننده در مسابقات فصل آتی حاضر شود که در این صورت با واکنش اعتراضی شدید از سوی همه دوستداران و علاقه مندان به این تیم مواجه خواهند شد.

 

انتهای پیام