امام جمعه مسجدسلیمان: چهل سال از انقلاب گذشته ، کشور آباد است و پیشرفت های بسیار خوبی داشته اما‌ مسجدسلیمان یک معضل خیلی اساسی و جدی است

امام جمعه مسجدسلیمان گفت :  معاون وزیر راه با نظرات متین و بجایی که داشتند خیال من را راحت کردند.یعنی باید در یک فرآیند قانونمند و یک بازده زمانی خاص یک فکر اساسی برای وضعیت مسجدسلیمان بشود.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، حجت الاسلام والمسلمین امینی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با محوریت زلزله مسجدسلیمان بیان داشت : مشکل ما این است که خیلی نجیبیم، چهل سال از انقلاب گذشته ، کشور آباد است و پیشرفت های بسیار خوبی داشته اما‌ مسجدسلیمان یک معضل خیلی اساسی و جدی است. وقتی روی تپه ها نگاه میکنیم ، شهر مخروبه ای بیش نیست و شهرستان بودنش معنایی ندارد.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد : در کشور ۸۳ میلیون نفری جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد شهرستانی با وضعیت مسجدسلیمان پیدا کنید.آب گاز ،برق، راه ،فضای سبز، پارک، سینما ،بوی متعفن گازی که کولر و یخچال هایمان را هر ساله از کار می اندازد ، همه و همه‌قابل بحث است.
حاج آقا امینی ادامه داد : از سال ۹۲ تا ۹۵ پنج هزار میلیارد تومان عوارض از چهار شرکت نفت این استان طلبکاریم که شاید نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومانش متعلق به مسجدسلیمان باشد.
امام جمعه مسجدسلیمان گفت : کمک کنیم این جلسه در یک سطح دیگر ادامه پیدا کند.
برداشت مردم این است که مسئولین می آیند‌ سرکشی میکنند و میروند و کار‌ رها‌میشود که معتقدم تا حدودی این برداشت آنها درست است.

حاج آقا امینی خطاب به حسینی مپعاون وزیر راه گفت : باید یک فکر اساسی ماندگار برای این شهر بشود ،ما اصلا شهر نیستیم ما شناسنامه یا طرح تفضیلی نداریم ، مرتب مسئولین  میگویند‌ دیگر قرار است تصویب بشود اما همچنان خبری نیست.

نماینده مردم‌ مسجدسلیمان هم گفت : بحث مسجدسلیمان خاص است ، این شهر ۱۱۰ سال هیچ بحث ساختاری ندارد، طرح جامع ندارد، بیست و اندی سال است که به مردم گفته اند ۵ منطقه از شهر آلوده است ، پنج هزار خانوار مشخص شدند که جابجا شوند.

علی عسکر ظاهری عنوان کرد : در این مدت نه اجازه تعمیر ،اصلاح و بهسازی دادند نه اجازه ساخت و نه آنها‌را جابجاکردند، شهر تبدیل به خرابه ای شده است، امروز اگر حادثه ای پیش آمد ، پیامی برای ما دارد.

وی افزود : ۸۵۰۰  متقاضی فقط در بحث مساکن مان داشتیم‌ ادارات مان از بین رفته، مراکز صنفی آسیب جدی دیده است.

ظاهری گفت: تقاضای من از استاندار، معاون وزیر راه و سایر دستگاهای مرتبط  اینست که بحث جابجایی را به جد دنبال کنید.الان در مجموعه ای که کار مشترک بین نفت ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده‌ بعد از چند سال ما توانستیم پانصد و خورده ای را تحویل دهیم مابقی با پیشرفت فیزیکی متفاوت رها شده است .ما اینجا هستیم  تا مشکل مردم را حل کنیم.
نماینده مردم‌ مسجدسلیمان تصریح کرد : الان ۸۵ هکتار زمین در همین شهرستان داریم که در اختیار ارتش است چرا میبرید مصوب کنید که از ارتش بخریم و جابجا بکنیم.

ظاهری گفت : هر چقدر که پول در این دره ها خرج کنیم فایده ای ندارد مردم در محلات راه تردد ندارند دسترسی به وسایلشان ندارند چطور میخواهیم‌ مشکلشان را حل کنیم ؟؟

وی افزود:‌ چهل سال از انقلاب گذشته ولی هیچکس پای کار نمی آید ، همش حرف است‌ و‌داستان ،بخدا این‌ مردم‌ به نظام‌ و انقلابشان وفا دارند لذا خواهشم‌ اینست که با مطالعه بیشتر به یک جمع بندی برسیم و وزارت راه با یک برنامه مناسب برای شهر کار را آغاز کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر این شهر بدرد نمی خورد همین الان خط قرمز بکشید و بگویید که سرمایه گذاری نکنید.

ایشان در خاتمه خطاب به استاندار خوزستان گفت : سه سال پیش ما باهم رفتیم‌ در مناطق آلوده و به مردم قول دادیم سه ماه بعد تعیین تکلیفشان کنیم، الان سه سال گذشت خواهش میکنم جواب این مردم را بدهید.