مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد : پیشرفت ۴۰ درصدی قطعه اول طرح جاده پاشنه زاگرس

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از عملیات اجرایی طرح پاشنه زاگرس در دزفول گفت: گام نخست این طرح که دزفول را به استان اصفهان وصل می کند، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان به نقل از منابع خبری دزفول ، خیراله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح پاشنه زاگرس در جمع خبرنگاران افزود: این طرح یکی از طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی است که تاثیر زیادی در هدایت ترافیکی بخش های شمال خوزستان دارد.
وی طول این محور را حدود ۲۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این طرح شمال خوزستان را از طریق سردشت دزفول به اندیکا، ایذه و چهارمحال و بختیاری وصل می کند و می تواند یک مسیر مهم برای ارتباط شمال خوزستان به استان اصفهان و قسمت مرکزی کشور باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی گام نخست این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد و افزود: این گام از دزفول در قالب ۲ قطعه به طول حدود ۴۶ کیلومتر آغاز شده و با روند خوبی در حال پیشرفت است.
وی اضافه کرد: گام دوم طرح با حدود ۱۵ کیلومتر مسیر به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن در دزفول آغاز شده است.
خادمی جاده پاشنه زاگرس را یکی از محورهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری این استان برشمرد و گفت: این جاده می تواند ارتباطی بین شمال خوزستان و بخش مرکزی کشور ایجاد کند.
وی بیان کرد: تکمیل این جاده علاوه بر ایجاد تحولی بزرگ در حمل و نقل جاده ای کشور باعث پیشرفت های اقتصادی در زمینه گردشگری و احداث کارخانجات می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده ای گفت: این جاده، ۱۲ متر عرض دارد و قرار است در کنار جاده های فرعی و قدیم احداث شود تا بتوان در آینده به عنوان بزرگراه از آن استفاده کرد.
وی افزود: ۴۶ کیلومتر نخست این طرح که دزفول را به ۲۰ کیلومتری لالی متصل می کند در ۲ سال و نیم آینده به اتمام می رسد؛ همزمان مطالعات مابقی مسیر در شهرستان ایذه، اندیکا و لالی نیز در حال تکمیل است که امیدواریم کل محور را به عنوان یک محور جدید ترانزیتی در شمال خوزستان داشته باشیم.

 

 

خادمی با بیان اینکه ۲۲۰ کیلومتر طرح پاشنه زاگرس در استان خوزستان اجرا می شود، اظهار داشت: طرح های دیگری نیز در کشور در حال اجرا است که در کنار این طرح مهم ارتباط خوبی بین استان های کشور برقرار خواهند کرد.
وی افزود: تاکنون برای ۲ قرارداد این طرح در قالب اجرای ۲ قطعه، یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده، ۵۶ کیلومتر اولیه احداث شود و تردد مردم در این منطقه تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه قرار بود پل میانرود از محل اعتبارات استانی احداث شود، افزود: این پل در حال حاضر تامین اعتبار شده که امیدواریم بزودی با همکاری مسئولان استانی احداث شود.
طرح راهسازی اتصال شمال خوزستان به استان اصفهان به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس معروف شده است.
در این طرح پیش بینی شده جاده فرعی و درجه ۲ این مسیر به جاده اصلی درجه یک ارتقا یابد که با عرض مناسب و حذف پیچ های خطرناک، کاهش مسیر را به دنبال داشته باشد.
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جاده ای روز چهارشنبه با سفر به دزفول از پروژه پاشنه زاگرس، جاده دزفول به شوشتر و جاده های بخش چغامیش دیدن کرد.

 

انتهای پیام