معاون وزیر بهداشت و درمان : آمار و شاخص های موجود در بهداشت و درمان مسجدسلیمان، شاخص های مناسبی نیستند

 

با حضور معاون وزیر بهداشت ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ، نماینده مردم مسجدسلیمان و سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان ۲۲ بهمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در ابتدای این نشست دکترایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در مسجدسلیمان ۳ بیمارستان شامل : بیمارستان ۲۲ بهمن، نفت و تامین اجتماعی درابتدای شهر وجود دارد که متاسفانه در ارتباط با وظایف وتعهداتی که دارند خوب عمل نمیکنند همچنین یک مرکز درمانی شبانه روزی که تقریبا باری از دوش درمان شهر برنمی دارد وجود دارد.

نظری ادامه داد: مشکل عمده شهرستان با توجه به وضعیت موجود شهر، شرایط نامساعد جهت ماندگاری پزشکان میباشد نکته مهم بعدی این است که در شهرستان مسجدسلیمان میزان تعهدات پزشکان ۱۶ماه بیشتر نیست.

در ادامه این نشست سرمست رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان بیان کرد: زمانی که بیمارستان ۲۲ بهمن افتتاح شد خیلی از بخش های فعلی وجود نداشت که به تدریج با پیگیری های فراوان و مساعدت رییس دانشگاه بخش های دیگر و متخصص های دیگر به آن اضافه شده است.

وی افزود: قبلا همکاران پزشک ما می توانستند در بخش خصوصی هم فعالیت کنند اما اکنون با توجه به شرایط موجود برای آنها انگیزه ای باقی نمانده است زیرا کارانه های آنها مثل همه جای کشور عقب افتاده است.

دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت در ادامه این جلسه بیان نمود: برای من که مسئول درمان کشور هستم ایراد محسوب می شود وقتی شهری که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد تعداد عمل های جراحی انجام شده در آن بسیار کم است ضمن اینکه یک سوم عمل های انجام شده در آن بیمارستان را زنان انجام میدهند و یک سوم دیگر عمل های آن را جراحی انجام میدهد که رئیس شبکه میباشد.

وی افزود: آمار و شاخص های موجود در حوزه بهداشت شهر مسجدسلیمان شاخص های مناسبی نیستند در کشور ما شهرهایی وجود دارد که با جمعیت کمتر با همین تعداد اتاق عمل در آن بالای هزارتا عمل جراحی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از حضور ما اینجا کمک به حوزه بهداشت و درمان مسجدسلیمان است قطعا همه ما باید ریشه یابی کنیم که چرا در یک شهر که بیمارستان نسبتا خوبی دارد ،بیمارستانی که ۶ تا اتاق عمل دارد ، در واحد آی سی یو  ۱۲تخت وجود دارد که ۳ تا ۴ تخت آی سی خالی است و این موضوع نشان دهنده این است که آمار عمل جراحی پایین است.

 

 

انتهای پیام/