گزارش پایگاه خبری ایرانیان از آیین نکوداشت روز خبرنگار در مسجدسلیمان

 

مراسم نکوداشت روز خبرنگار‌ با حضور امام جمعه مسجدسلیمان، سرپرست‌فرمانداری این شهرستان جمعی از‌مدیران‌ ادارات و خبرنگاران برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، مراسم نکوداشت روز خبرنگار در مسجدسلیمان با تلاوت قرآن کریم و پخش‌سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

سپس سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در سخنانی با تبریک روز خبرنگار گفت : امروز باید افتخار کنیم که خبرنگاران حرفه ای با تاثیرگذاری بسیار بالا در شهرستان در حال فعالیت هستند که این اثرگذاری پس از وقوع زلزله اخیر کاملا هویدا بوده است و این موضوع مهم وظیفه ما را سنگین تر میکند.

حیدری ادامه داد: در سال گذشته توانستیم ۱۷ نفر از دوستان خبرنگاران را بیمه نماییم . ضمن اینکه به چند نفر دیگر تسهیلات مشاغل خانگی ارائه شد، همچنین مجوز میدان خبرنگار اخذ شد که به زودی آیین نصب آن برگزار خواهد شد که در این خصوص از شهردار محترم و اعضا شورای شهر تشکر میکنم.

سرپرست فرمانداری مسجد سلیمان در سخنانی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد : حرفه خبرنگاری حرفه ای پر مسئولیت است که همه ما باید با توجه خاصی به این حرف نگاه کنیم چرا که یک خبر یک تیتر یا یک عنوان شاید اندازه سال‌ها سخنرانی اثر گذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا افزود: خبر می‌بایست از یک ظرافت دقت و وسواس خاصی برخوردار باشد و اگر خدای ناکرده به جهت رفع تکلیف انجام شود امکان دارد آثار سویی را به همراه داشته باشد.
سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ادامه داد: درهمین زلزله بعضی از شما خبرنگاران سنگ تمام گذاشتید ، اینکه حدود دو هفته مسجد سلیمان روی آنتن خبر استان و کشور باشد و خروجی آن اعتباراتی است که دولت محترم در نظر گرفته و مقام معظم رهبری نماینده به مسجد سلیمان اعزام می کند نشان از تاثیر بسیار مثبت شما در این جریان می‌باشد و چه چیزی بهتر از این که یک خبر یا یک سخنرانی خوب بتواند اعتباراتی را برای شهرستان جذب کند و نگاه مسئولین را به این منطقه معطوف نماید.

وی افزود: دقت ، وسواس و از خودگذشتگی خبرنگاران و اصحاب رسانه در کنار پیگیری مسئولان در برجسته کردن حقایق مظلومیت مسجدسلیمان کارهای ماندگاری است. لذا اینکه می‌گویند حرفه خبرنگاری مقدس است همینطور می‌باشد مثل معلمی ،مثل طلبگی ، این حرفه ها از یک قداست و جایگاه ویژه ای برخوردارند.

حجتی نیا بیان داشت : یک خبرنگار باید بداند که سخنگوی مردم است و افکار عمومی را مدیریت میکند و خدای ناکرده اگر خبرنگار به یک سری باورهای دینی و انسانی پایبند نباشد میتواند با یک خبر حیثیت یک فرد را ببرد که سالیان سال آن فرد نتواند در جامعه مثمر ثمر باشد.
خبر باید حتما از یک صحت و سقمی برخوردار باشد ، خبر باید شفاف باشد و به موقع منتشر شود ، خبر حتما باید طوری منعکس شود که آثار مثبت داشته باشد نه آثار مخرب و منفی.حتی اگر کسی را قبول هم‌ نداشته باشیم و فکر میکنیم دشمن ما است ، نسبت‌ به او هم باید منصفانه و جوانمردانه اظهار نظر کنیم.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان یادآور شد : فضای مجاز شهرستان رضایت‌بخش نیست ، حب و بغض های شخصی ،طایفه‌گری و خیلی از مطالب منفی دیگر فضای مجازی‌ را بشدت تحت تاثیر قرار داده است و براحتی به افراد بی حرمت‌ی و با آبروی آنان بازی میشود.

حجت الاسلام حجتی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد : انتظار داریم خبرنگاران و سایت ها و خبرگزاری های شهرستان شناسنامه دار شوند و با ثبت نام در سامانه‌های‌ رسمی وزارت ارشاد ، ساختارمند شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان هم در سخنانی بیان داشت: از قشر تلاشگر و زحمتکش خبرنگاران که در اطلاع رسانی و انعکاس وقایع دینی از هیچ کوششی فروگذار نبودند کمال سپاسگزاری را دارم. من در شهرستانهای دیگر هم مسئولیت داشتم ، بنظرم مسجدسلیمان بهشتی از تمام سلایق مختلف است و استعدادهای بیشماری در همه عرصه ها در آن وجود دارد که بسیار‌توانمند و آینده دار هستند و در حرفه خبرنگاری هم این شرایط وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قندعلی افزود : خبرنگاران و اصحاب رسانه به واسطه پل میان مردم و مسئولین از جایگاه ویژه ای جهت اعتلا و پیشبرد اهداف جامعه برخوردارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد : در هیچ کدام از ادیان و مکاتب دینی و الهی ، به اندازه دین اسلام به بحث قلم ، قداست آن و بحث خبر به صورت شیوا نپرداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان هم اصحاب رسانه را خدمت گذاران به فکر ، اندیشه و فرهنگ در شهری گرفتار و هزار مشکل دانست و بیان داشت : از گرفتاری هایتان با خبرم و در نماز جمعه راجع به آن صحبت کردم.

حاج آقا امینی ادامه داد : اوضاع عملکردی تان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است ، خوب می نویسید ، دقیق قلم میزنید ، باساعت میگویید ، ترس و تزلزل در وجودتان ندیدم و اینها نکاتی است که به ذهن و دلم می آید و ایکاش میشد شایسته شان و مقام تان به شما توجه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان تصریح کرد : در نماز جمعه هفته گذشته اشاره داشتم که بخش عظیمی از نگاه ملی که به شهر معطوف شده و جای شکر دارد ، زحمت طاقت فرسای شما خبرنگاران است.

وی افزود : بایستی جشن باشکوه برای خبرنگاران‌ گرفته میشد و به همه مردم شهرمان می رساندیم که بخش عظیمی از نعمات ، خیرات و برکاتی که بر سر و روی شما نازل است ، مربوط به این قشر میباشد اما اینهم بخاطر تواضع‌ و بزرگواری شما خبرنگاران است که در سر و صدای پس از زلزله کمی از یاد رفتید.

حاج آقا امینی با تقدیر از خبرنگاران در انعکاس اخبار مذهبی هم گفت : شما بچه های خبر در کنار همه محورها برای مذهب هم وقت می گذارید و خوب پردازش میکنید. اعیاد ، مناسبت ها ، شهادت ها ، مراسمات ،مصلی ، مساجد ، تکایا و این خیلی مهم است که حرمت شهرمان را افزایش میدهیم ، شهری که تشیع دیرینه ای در دیدارهای دونفره و چهره به چهره دارد.

✖✖

چند تن‌ از خبرنگاران با حضور در پشت تریبون به بیان مشکلات و دغدغه های موجود در این حرفه پرداختند که در این میان صحبت های علی بلدی که به بیان کاستی ها و گرفتاری های این قشر اشاره کردند، با استقبال حاضرین در مراسم مواجه گردید.

در پایان از خبرنگاران با اهداء لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/