جوروند خبر داد : طرح مسکن ملی برای اصحاب فرهنگ و هنر و کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از فعال شدن طرح مسکن ملی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، محمد جوروند با اعلام این خبر افزود: پیرو پیگیری و توافقات اولیه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی، طرح مسکن ملی برای کلیه اصحاب فرهنگ،هنر،رسانه و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی و شرایط قانونی برای مشمولان برخوردار از این امکان معین شده است.

وی ادامه داد: این طرح شامل کسانی است که فاقد زمین، مسکن و یا واحد مسکونی از یکم فروردین ۱۳۸۴ به بعد هستند و از تاریخ بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

جوروند با بیان شرایط دیگر این طرح، تصریح کرد: سبز بودن فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوط به موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن لازم است و افراد متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.همچنین نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه و…، توانایی هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، از دیگر شرایط اعلامی است.

وی اضافه کرد: در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه و یا نهاد مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود و توانایی پرداخت اقساط بانکی تسهیلات دریافتی نیز از دیگر شرایط برخورداری از این طرح عنوان شده است.

 انتهای پیام