بازدید دکتر محسن رضایی از کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید خود از کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان خواستار توسعه و تکمیل چرخه تولید این صنعت شد.

 

پایگاه خبری ایرانیان ، اگر چه آنچه که امروز پیش رو داریم با آن کارخانه ای که در سال های ۹۳ تا ۹۵ نوید آنرا به شهروندان مسجدسلیمان داده بودند تا حدودی فاصله دارد.

 

در سال ۹۳ وقتی کلنگ سراسر امید کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان در مسجدسلیمان بر زمین نشانده شد مشخصات کارخانه ای که آنروزها برای التیام درد بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان در منطقه به تصویر کشیده شده بود خبر از احداث کارخانه ای داشت که در سه فاز گسترده تولید پروفیل.تولید بیلت و تولید شمش با ایجاد اشتغال حداکثری خواهد بود.

 

آری هنوز امید داریم آن قول و قرارها در سال جهش تولید با همت مدیران جهادی و در راس آنها ریاست مردمی بنیاد جناب مهندس فتاح محقق شود و بار دیگر شعار ما می توانیم توسط مدیران بنیادی به اهتزاز در آید و به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته شود.

 

اما انچه قابل اهمیت است و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند توسعه این کارخانه است که می تواند به صنعت آلومینیوم کشور و شکوفایی منطقه و زدودن محرومیت از چهره این دیار کمک شایانی نماید و با بهانه جویی و توجیهاتی از جنس نمیشود، توانایی و امکان و یا تکنولوژی آنرا با توجه به تحریم ها نداریم، از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند و از افسران تولید این کارخانه سرمشق بگیرند. در این شرایط سخت با وجود موانع مختلف در شهریور ماه با همت و پشتکار خود توانستند ۱۱۲ تن انواع مقاطع پروفیل تولید و روانه بازار نمایند و اگر شرکتهای سازنده مخازن فلزی که سازنده انواع سیستم های خنک کننده هستند و همچنین پیمانکارانی که در صنعت ساختمانی فعال هستند که متاسفانه بواسطه ماموران خرید بعضا ناسالم و یا عدم آگاهی از وجود اینچنین کارخانه ای در منطقه مصالح و مواد اولیه خود را حتی با کیفیت کمتری از استانهای هم جوار تهیه می کنند مسیر خود را به سمت اولویت خرید از این کارخانه نو پا تغییر دهند که بخشی از این مهم مستلزم تدابیر ویژه استاندار محترم ، شهرک های صنعتی و صنعت و معدن استان است.

 

چند صباحی است که خون تازه ای در رگهای این کارخانه تزریق شده است و نفس هایی که می رفت با روند معکوس و زیان دهی و رکود از شمارش به ایستد جان تازه بگیرد و واضح ترین نشان آن رکورد تولید در شهریور است و این اتفاق را میتوان حاصل دیدار نماینده شهرستان جناب دکتر ورناصری با عالی ترین مقام بنیاد مستضعفان، پیگیری و تلاش مدیر عامل تازه نفس شرکت در جهت تامین مواد اولیه تولید و همتی که توسط تک تک افسران تولید و کارکنان این کارخانه برای تحقق شعار ما می توانیم به صحنه آمد، گذاشت.

 

پس بسی شایسته است مسئولان بالا دستی بهانه نداشتن تکنولوژی را سد راه توسعه این کارخانه که با هزار امید و آرزو در منطقه زده شده است را بر کام مردم منطقه تلخ نکنند و یک سوال و ابهامی که وجود دارد اینست‌که اگر تکنولوژی نیست باید در تمام مناطق و ابعاد نباشد چطور برای راه اندازه یکی از بزرگترین کارخانجات تولید آلومینیوم در خاور میانه در لامرد بندر عباس تکنولوژی هست برای مسجدسلیمان نیست؟؟

منتظر همت و گامهای استوار بنیاد مستضعفان در این منطقه هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان،  چهارشنبه دوم مهرماه دبیرمحترم مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه جمعی از مسئولان اُستانی و شهرستانی از کارخانه آلومینیوم و روند تولید آن بازدید بعمل آوردند.

 

دکتر محسن رضایی در حاشیه بازدید از بخشهای مختلف این کارخانه عنوان کردند: ضمن تشکر از ارائه خدمات و زحماتی که در این منطقه صورت گرفته است، آنچه که قابل اهمیت است تکمیل چرخه زنجیره تولید آلومینیوم و توجه به راه اندازی صنایع پایین دستی این صنعت مادر در منطقه است لذا از دوستان و مسئولان بنیاد مستضعفان انتظار است نگاه بهتر و بیشتری به این منطقه داشته باشند و باید تلاش شود این زنجیره تولید تکمیل شود و فازهای وابسته احداث و راه اندازی شود.

 

علی بختیاری مدیر عامل کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان نیز در این رابطه اظهار داشت: بجاست از همراهی و پیگیرهای مسئولان استان و شهرستان خصوصا جناب دکتر ورناصری نمانیده شهرستان و همچنین استاندار محترم خوزستان تشکر ویژه ای داشته باشم و سعی خود را در جهت اعتلای این کارخانه و تلاش در جهت تولیدات بیشتر خواهیم داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام