استاندار خوزستان خبر داد : اختصاص ۴ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی و ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه مسجدسلیمان

 

اُستاندار خوزستان گفت : ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه و ۴ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی مسجدسلیمان اختصاص داده شده است. 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات شهرستانهای مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا که شامگاه پنجشنبه چهارم دیماه در سالن اجتماعات فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار داشت : شهرهای نفتخیز با اکتشاف و بهره برداری از نفت شکوفا شدند و توسعه آنها با تکیه بر نفت بوده است که با نزدیکی به پایان این منبع دوران رکود در این شهرها آغاز شده است. خوزستان بیشترین آسیبها را از تحریم ها دیده است چون بسیاری از صنایع بزرگ کشور در خوزستان مستقر بوده و همچنین بخش مهمی از بنادر و مبادلات مرزی در این استان است.

 

استاندار خوزستان بیان داشت : باید تلاش شود اقتصاد و ایجاد ثروت متنوع و چند بُعدی باشد و ساخت و راه اندازی صنایع پتروشیمی در مسجدسلیمان نیز در این راستا انجام شده است.

 

وی افزود : با وجود اعتبارات خوبی که برای شهرستانهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل اختصاص یافته این شهرستان ها بعضا با فرسودگی و عقب افتادگی در بخش های مختلف مواجه هستند. از جمله در زمینه مدارس این فرسودگی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتری است.

 

غلامرضا شریعتی با اشاره به کم توجهی در حوزه راهها و جاده های مسجدسلیمان ، از اخذ مجوز محیط زیست جاده میانبُر مسجدسلیمان – اهواز پس از پیگیریهای فراوان خبر داد و گفت : با اجرای این پروژه ۴۰ کیلومتر از طول مسیر کوتاه خواهد شد که ممکن است به چند سال زمان نیاز داشته باشد.

 

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای برق دامداری های شهر گلگیر ، از تامین یک میلیارد و سیصد میلیون تومان دیگر برای رفع این‌ مشکل در سال آینده خبر داد.

 

شریعتی با اشاره به اختصاص ۴ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی و ۱۳ میلیارد تومان برای فرودگاه مسجدسلیمان گفت : موافقت نامه این طرح‌ها اخذ و پس از پیگیری های لازم بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

استاندار خوزستان در خاتمه با اشاره به وضعیت راههای روستایی چهار شهرستان گفت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته‌ تا پایان سال حدود ۷۰۰ کیلومتر از راههای روستایی در مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا آسفالت خواهد شد.