گل اول آلومینیوم به نفت آفساید بود ، نفت مسجدسلیمان تاوان جوانگرایی کمیته داوران را می دهد

 

یک کارشناس داوری فوتبال با بیان این که گل اول آلومینیوم به نفت آفساید بوده اظهار داشت: تصمیم کمک داور اول مسابقه در اعلام آفساید صحیح و نظر داور خط دروازه در اعلام گل اشتباه بود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، نفت مسجدسلیمان روز گذشته در یک دیدار خانگی با نتیجه دو بر یک مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد. گل اول اراکی ها با وجود اعلام کمک داور اول مسابقه مبنی بر آفساید، پس از تبادل نظر با داور خط دروازه صحیح اعلام شد. موضوعی که با حواشی زیادی همراه بود و برای دقایقی موجب توقف بازی شد.
ایمان کاهکش کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در لحظه ای که بازیکن آلومینیوم به سمت دروازه نفت شوت می زند بازیکن همدسته در وضعیت آفساید قرار دارد و بعلت حضور در مسیر توپ مرتکب تخلف آفساید شده است.

وی افزود: در تخلف آفساید تأثیرگذاری و دخالت در بازی حریف زمانی رخ می دهد که فاصله مهاجم همدسته زننده ضربه با دروازه بان و مدافعین نزدیک باشد. از اینرو مهاجم آلومینیوم در موقعیت آفساید قرار گرفته بود و تشخیص کمک داور اول مسابقه مبنی بر اعلام آفساید صحیح بوده است.
این داور ملی خاطرنشان ساخت: متأسفانه با هیاهو و اعتراض اراکی ها تیم داوری تحت تأثیر قرار گرفت و یکی از دلایل اعلام گل نیز همین موضوع بوده است. در حالی که انتظار می رفت تیم داوری این دیدار که از استان فارس بوده هماهنگی بیشتری داشته و در اتخاذ تصمیم خود جدیت بیشتری نشان می دادند.
وی با اشاره به سیر جوانگرایی کمیته داوران و استفاده از داوران متعدد در قضاوت های لیگ برتر افزود: متأسفانه از ابتدای فصل جاری شاهد بی برنامگی کمیته داوران در چیدمان داوری و کاهش سطح کیفی قضاوت ها بوده ایم . ضمن این که تعدد داوران و کمک داوران در هر هفته از لیگ برتر نوعی بی انگیزگی در میان داوران با تجربه ایجاد نموده است. در حالی که طی سال های گذشته ضمن اعلام رسمی داوران قضاوت کننده در لیگ برتر، شاهد قضاوت داوران معدود و مشخصی در در لیگ برتر بوده ایم.

 

انتهای پیام