از انتخاب یک سرپرست کاردان تا رای حداکثری به هیات رئيسه؛ قاطعیت در تصمیم گیری، عقلانیت در انتخاب، شروعی امیدوار کننده برای شورای شهر مسجدسلیمان

 

 

شورای شهر مسجدسلیمان پس از مراسم تحلیف در اولین جلسه رسمی خود تصمیماتی را اتخاذ نمود که بارقه هایی از امید به آینده را در دل مردم مسجدسلیمان زنده کرد.

 

پایگاه خبری ایرانیان- کیوان علاسوند، انتخاب هیات رئیسه شورا برای سال اول آنهم با رای حداکثری، انسجام شورا در روز اول را به رُخ همگان کشید تا نمایندگان مردم نشانه هایی از وحدت و یکپارچگی را در دوره ششم پارلمان شهری به نمایش بگذارند.

 

گام مثبت و هدفمند دیگر شورا انتخاب سرپرست‌ برای شهرداری بود. اعضای شورای شهر دوره ششم مسجدسلیمان در این مرحله هم قاطعیت در تصمیم گیری و عقلانیت در انتخاب را به نمایش گذاشته و با سپردن سکان شهرداری به یکی از باتجربه ترین ، مردمی ترین و خوشنام ترین افراد حاضر در این نهاد خدماتی تا حد زیادی حاشیه ها را از مجموعه شهرداری و شورا دور کردند.

 

مهندس کورش شهبازی از افراد باسابقه ، توانمند و باتجربه در درون این مجموعه است و با بیش از ۲۸ سال سابقه در واحدهای مختلف شهرداری مسجدسلیمان اشراف کاملی بر قوانین ساری و جاری در شهرداری ها دارد و از این حیث فردی کاربلد و آگاه به قوانین و دستورالعمل ها در حوزه شهرداری ها است.

 

از سرپرست جدید شهرداری مسجدسلیمان بواسطه حُسن اخلاق ، مردمی بودن و ارتباط بسیار خوب با پرسنل شهرداری به نیکی یاد می‌شود. یقیناً تعامل بسیار خوب این نیروی کارکشته و با سابقه شهرداری با اعضای جدید شورای شهر، آرامش را به مجموعه شهرداری تزریق خواهد کرد.

 

شورای ششم اما در بُرهه تاریخی، حساس و سرنوشت ساز خود، انتخاب شهردار آینده مسجدسلیمان را در دستور کار دارد.
انتخابی که هم می‌تواند رستگاری و عاقبت بخیری شورا را رقم بزند و آنها را در منظر عمومی به دلسوزان و علاقه مندان به توسعه ، عمران و آبادانی شهر تبدیل کند و هم می‌تواند به پایان زودهنگام عمر سیاسی شان مُنجر شود و پروژه حذف آنها از نگاه مطالبه گران ، کنشگران سیاسی، فعالان اجتماعی و شهروندان مسجدسلیمانی را از همین حالا کلید بزند.

 

انتخاب یک شهردار قوی، برنامه محور، کاربلد و باتجربه و فرا قومی و فرا جناحی که وامدار هیچ جریان و گروهی نباشد و خود را فقط همسو با منتخبان مردم در جهت حل مشکلات شهروندان قرار دهد و به نشست های مخفیانه و گعده های شبانه دلخوش نباشد، مطالبه جدی همه فعالان اجتماعی و شهروندان مسجدسلیمان از اعضای شورای شهر جدید است.

 

آنچه تا کنون از شورای تازه شکل گرفته دیده شده، قاطعیت، عقلانیت، انسجام و یکپارچگی در درون این نهاد است که امید میرود همین رویه تا آخرین روز شورا تدوام داشته باشد. البته بر کسی پوشیده نیست که اختلاف نظر و تفاوت سلیقه در درون شورا امری طبیعی است و اگر چنین نباشد باید به عملکرد شورای شهر شک کرد اما نکته حائز اهمیت و بسیار مهم این است که آنچه بعنوان مصوبه و یا تصمیمات قابل اجرا در شورا گرفته می‌شود باید با قاطعیت و رای حداکثری توام باشد تا در فاز اجرا و عملیاتی شدن هم به همان اندازه از پشتوانه ای قوی و محکم برخوردار باشد.

 

شورایی که بتواند بر خواسته ها و امیال شخصی و گروهی و طایفه ای در درون خود غلبه کند و در ۴ سال پیش رو به اتخاذ تصمیمات بجا و منطقی توام با تدبیر و آینده نگری روی بیاورد قطعا شورای موفقی است که در پایان دوره از مردم رای مثبت خواهد گرفت و می‌توان مجددا برای یک دوره ۴ ساله دیگر به آنها اعتماد کرد.

 

 

انتهای پیام