رییس بنیاد مسکن پاسخ داد: پرونده مناطق زلزله‌زده و آلوده به نفت مسجدسلیمان کی بسته می شود؟

 

رییس بنیاد مسکن آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان و پروژه جابه‌جایی مناطق آلوده به نفت و گاز این شهرستان را تشریح کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان و پروژه جا به جایی مناطق آلوده به نفت و گاز که جمعه ۲۶ شهریوماه انجام شد، اظهار کرد: با توجه به زلزله‌ای‌ که در مسجدسلیمان رخ داد، باید تعدادی از واحدها بازسازی و تعدادی نیز تعمیر می‌شد.

 

وی افزود: در بحث تعمیر واحدهای آسیب‌دیده از زلزله، ۷۵۰۰ واحد باید تعمیر می‌شد که کار تعمیر همه واحدها به اتمام رسیده است.

 

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: در بحث واحدهایی که نیاز به تخریب و بازسازی مجدد داشتند، باید ۱۴۰۰ واحد بازسازی می‌شد که از این تعداد کار درجاسازی ۸۶۰ واحد انجام شده است.

 

نیکزاد بیان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها در ۸۶۰ واحدی که درجاسازی شده است، ساکن هستند. همچنین ۵۴۰ واحد باید جا به جا می‌شدند که با اقدامات فنی، زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها تامین شد.

 

وی افزود: در حال حاضر طراحی سایت این واحدها به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و اکنون پیشرفت بسیار خوبی در آماده‌سازی این شهرک انجام شده است. حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز این شهرک هزینه شده و کار این زیرساخت ها در مراحل پایانی است.

 

رئیس بنیاد مسکن گفت: ۵۴۰ واحد مورد نظر عموما در مرحله سفت کاری هستند و برخی از واحدها نیز در مرحله نازک کاری قرار دارند.

 

نیکزاد با اشاره به بحث جا به جایی مناطق آلوده به نفت و گاز عنوان کرد: با همکاری وزارت نفت ۴۵۹ واحد باید بهسازی می‌شد که این واحدها، حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ظرف یک ماه آینده کار بهسازی این واحدها به اتمام می‌رسد.

 

انتهای پیام