نارضایتی مردم از کیفیت پایین و کم فروشی در حجم و اندازه نان در مسجدسلیمان

 

معضل پایین بودن کیفیت و کم فروشی در حجم و اندازه قُرص های نان به وفور در واحدهای نانوایی دولتی شهرستان مسجدسلیمان مشاهده می‌شود.

 

 

پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند – نان یکی از کالاهای مهم و پر مصرف مردم است و هر گونه تخلف نانوایی ها تاثیر بسیار زیادی بر زندگی مردم دارد با این حال اما با گران شدن قیمت هر قرص نان، باز هم کم فروشی و کیفیت پایین نان در سطح شهر مسجدسلیمان نارضایتی و گلایه مندی شهروندان را بهمراه داشته است.

 

در روزهای اخیر کم فروشی و وزن پایین نان در مسجدسلیمان سوژه داغ کاربران فضای مجازی بوده است و شهروندان با وزن کردن نان، از معضل کم فروشی و پایین بودن حجم و اندازه قرص های نان در این شهرستان خبر می‌دهند.

 

کم فروشی در حجم و وزن پایین نان به گونه ای است که بعنوان مثال اگر فردی برای خرید ۸ قرص نان هزینه پرداخت کند، می‌توان گفت حجم نان ها به قدری است که فرد فقط ۵ قُرص نان به منزل برده است که این کم فروشی در حجم و اندازه نان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

در کنار کم فروشی، کاهش کیفیت و عدم رعایت بهداشت از دیگر تخلفات نانوایی های متخلف مسجدسلیمان است که علی رغم انجام برخی بازرسی ها و تعطیلی و پلمب نانوایی های متخلف اما تخلفات همچنان ادامه دارد.

 

کاهش کیفیت خمیر و کیفیت آرد نیز از مشکلات پخت نان در مسجدسلیمان است که برای بهبود این وضعیت باید همه دستگاههای متولی تلاش کنند.

 

حال با توجه به انتقاد شهروندان در فضای مجازی مبنی بر عرضه نان بی کیفیت در سطح شهرستان، اعضای کارگروه آرد و نان باید سازو کار لازم را ایجاد تا بازرسی و نظارت شدیدتری بر عملکرد نانوایی‌های مسجدسلیمان انجام شود.

 

برگزاری دوره آموزشی پُخت نان و رعایت مسائل بهداشتی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای با پیگیری اتحادیه آرد و نان، نصب تابلوی یکسان یا ارایه مشخصات نانوایی در سر درب آنها و استفاده از آب بهداشتی توسط خبازان امری ضروری است.

 

پس از اعلام نرخ جدید و افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت هر قرص نان، حال انتظار میرود اداره صمت، اداره تعزیرات، اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان و دیگر دستگاههای متولی، تخلفات در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و کاهش کیفیت نان را شناسایی و در راستای رعایت حقوق مصرف کننده با متخلفان بصورت جدی برخورد کنند.

 

مرکز بهداشت شهرستان هم در این زمینه جدی تر و بیشتر از گذشته عمل کند چرا که رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای نانوایی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد. کارگران واحدهای نانوایی موظف به دریافت کارت سلامت هستند ضمن اینکه صاحبان نانوایی ها نیازمند آموزش های لازم می‌باشند.

 

واقعیت اینست که خدمات رسانی خوبی در حوزه پخت و توزیع نان در مسجدسلیمان صورت نمیگیرد و مردم از پخت و عرضه نان در اکثر نانوایی های سطح شهر ناراضی اند.

 

بدیهی است واحدهای نانوایی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی، دارای مشکلات و کمبودهایی هستند، بنابراین در راستای برقراری تعادل به منظور رسیدن به کیفیت پخت نان در شهرستان لازم است مشکلات این واحدها مورد توجه قرار گرفته و از سوی متولیان تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا راغب شوند به سمت افزایش کیفیت گام بردارند.

 

 

انتهای پیام