آرمان دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان بزرگ محقق شد

 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص امتیاز و ایجاد پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی در این شهرستان خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، علیرضا ورناصری با بیان اهمیت و جایگاه تاریخی وصنعتی حوزه مسجدسلیمان بزرگ اظهار داشت: مسجدسلیمان با دارا بودن مجموعه ای منحصر به فرد از آثار تاریخی، طبیعی و صنعتی قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری کشور را دارد.

 

وی افزود:  به لطف خداوند منان و با سعی و تلاش وافر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی پایش میدانی دکتر عزیزی مدیر کل محترم وقت امور پایگاه های جهانی وملی ، عنایت ویژه مهندس ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی و جناب آقای دکتر دارابی قائم مقام محترم وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور ایجاد پایگاه منظر فرهنگی و صنعتی مسجدسلیمان ابلاغ گردید.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان به اهداف ایجاد این پایگاه اشاره کرد و گفت : در راستای تحقق بخشی به برنامه های کلان منطقه ای و چشم انداز توسعه ی پایدار به منظور تبدیل حوزه مسجدسلیمان به قطب گردشگری منطقه و کشور و نیز با توجه به ضرورت حفاظت، صیانت و معرفی هرچه بهتر از این ارزشهای ملی ، این پایگاه پژوهشی ایجاد گردید که از جمله اهداف آن، تلاش مستمر در راستای گسترش فعالیت های پژوهشی، حفاظت و صیانت از تاریخی و صنعتی ، معرفی و برنامه ریزی جامع نگر برای ثبت این حوزه و آثار آن در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

 

وی از پیگیری مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری و حمایت های مدیر عامل شرکت نفت و گاز منطقه مسجد سلیمان در غالب مسئولیت های اجتماعی تشکر  نمود.

 

ورناصری در خاتمه، رسیدن به اهداف عالیه پایگاه و توسعه پایدار گردشگری در منطقه را در گرو مشارکت مردمی در حفاظت و احیای ارزش‌های برجسته آثار فرهنگی و صنعتی ، همکاری و پشتیبانی مداوم دانشگاه ها ، انجمن های مردم نهاد ، اصحاب رسانه ، دوستداران میراث فرهنگی و مسئولین و مدیران دولتی و شرکت های خصوصی حوزه مسجدسلیمان در تحقق این امر خطیر دانست.

 

انتهای پیام