بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛ نشست فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان برگزار شد

 

بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، فرماندهی انتظامی مسجدسلیمان از اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان تجلیل کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در نشستی که با حضور سرهنگ حمید رضا بهاروند فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار گردید، جمعی از خبرنگاران مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را جزو مشاغل بسیار سخت عنوان کرد و گفت : امانت داری، احساس مسئولیت، تعهد و وجدان کاری از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار است و این عزیزان وجدان بیدار جامعه هستند.

 

سرهنگ حمیدرضا بهاروند ادامه داد: اگر خبرنگاران در هر حوزه ای انتقادی دارند در راستای همان سهمی است که رسانه در تامین امنیت اجتماعی در هر منطقه ای بر دوش می‌کشد که در جامعه ما بسیار کم نظیر است.

 

این مقام نظامی افزود: در بسیاری از موضوعات، خبرنگاران چه به صورت تصویری و یا گزارش ورود پیدا کرده اند و با پیگیری مستمر نتایجی بدست آمده که باعث رضایتمندی مردم گردیده است.

 

سرهنگ بهاروند گفت: اگر نقطه نظری یا انتقادی از جانب خبرنگاری مطرح می‌شود باید آن را بپذیریم و این مهم در آموزه های دینی ما هم وجود دارد که هر کس انتقاد پذیر باشد پیشرفت خواهد کرد لذا اگر از دستگاهی توسط خبرنگاران انتقادی صورت می‌گیرد در جهت اصلاح امور و آرامش جامعه خواهد بود و باید هم ما مسئولین و هم مردم در کنار آنان باشیم و وظیفه داریم که از خبرنگاران حمایت کنیم.

 

 فرمانده انتظامی مسجدسلیمان بیان داشت: مجموعه انتظامی همواره در کنار خبرنگاران بوده و خواهد بود و جا دارد از حمایت هایی که در بحث موضوعات انتظامی و رسانه ای داشتید از شما تشکر نمایم.

 

رئیس پلیس مسجدسلیمان اظهار داشت: برخی مواقع در مباحث اجتماعی و جرائم بویژه جرائم خشن اتفاقاتی می افتد که نیاز است اصحاب رسانه با مجموعه انتظامی و پلیس هماهنگ باشند و این مسائل رسانه ای نشود تا ما به اهدافی که مد نظر داریم دست پیدا کنیم.

 

سرهنگ بهاروند به نقش خبرنگاران در بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم در این موضوعات ورود کنیم اما فضای مجازی و رسانه ای در اختیار شماست و اگر از این بستر خیلی دقیق استفاده کنید، قطعا ورودی پرونده ها به پاسگاه و کلانتری، دادگاه و زندان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

ایشان استفاده از قوه قهریه در برخورد با آسیب های اجتماعی را در بیشتر مواقع کم اثر دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از موضوعات با انجام کارهای فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر نتیجه بهتری بهمراه خواهد داشت.

 

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان در خاتمه افزود: نشست امروز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار برگزار شد و مجددا از همکاری و همراهی همه خبرنگاران شهرستان با مجموعه انتظامی تقدیر و تشکر بنمایم و امیدوارم همه ما در هر عرصه ای که حضور داریم با کنار گذاشتن منیّت ، غرور و دیگر مسائل کاذب در همه موضوعات با همراهی یکدیگر امنیت اجتماعی که حق همه مردم شهرستان است را محقق کنیم چرا که سود امنیت برای همه است و همه باید پای کار باشند اما اطلاع رسانی و آموزش در برخی مواقع کم رنگ است که باید با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی نظیر مساجد، مدارس، اولیا و مربیان و انعکاس موضوعات اجتماعی احساس امنیت و آرامش را در شهرستان ارتقاء دهیم.

 

پس از صحبت‌های فرمانده انتظامی مسجدسلیمان، برخی از خبرنگاران دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف شهرستان را بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند