مدیرکل امور شهری استانداری خبر داد: پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به روستاها و شهرداری‌های خوزستان

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی به روستاها و شهرداری‌های استان از نظارت بر هزینه‌کرد این اعتبار خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان به نقل از تابا؛ مهراب فلسفی زاده در خصوص پرداخت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان عوراض آلایندگی نفت به روستاها و شهرداری های خوزستان اظهار کرد: دو ماه قبل مرحله نخست عوارض آلایندگی و این هفته ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از عوارض واریز شده است.

 

وی افزود: عوارض سال های ۹۲ تا ۹۶ قطعی شده بود اما به دلیل یک سری مسائل حقوقی و قانونی عملا پرداخت با تاخیر مواجه شد که با عزم جدی دولت برای حل مسائل و مشکلات شهرداری ها تدابیری اندیشیده شد و این مبلغ به حساب شهرداری ها و دهیاری های خوزستان واریز شده است.

 

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: چارچوب توزیع رقم برای بهره مندی حداکثر روستاها و شهرها از عوارض و همچنین مکانیزم نظارت و کنترل آن با اولویت پروژه های عمرانی به ویژه مباحث زیست محیطی در حوزه شهرها جزو الزامات ابلاغی است. کارگروه های لازم در این زمینه تشکیل شده است و امیدواریم این روند موجب بهبود شرایط عمرانی در روستاها و شهرها شود.

 

فلسفی زاده بیان کرد: نهادهای نظارتی و مجموعه استانداری و فرمانداری ها ابلاغ های لازم در خصوص هزینه کرد این اعتبار به منظور استفاده حداکثری در راستای بهبود شرایط را داشته اند.

وی گفت: در این ایام شاهد ورود زائران اربعین حسینی از مبادی ورودی خوزستان بوده ایم و در طول مسیر خدمات مناسبی به زائران ارائه شده است و با این مبالغ قطعا اثربخشی کارها نیز مضاعف خواهد شد.

 

انتهای پیام