سیر نزولی حفاظت از آثار و محوطه های تاریخی مسجدسلیمان

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان گفت: روند حفاظت و نگه داری از آثار تاریخی مسجدسلیمان نزولی بوده زیرا نیروی کافی برای حفاظت از آثار تاریخی نداریم.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، ایوب سلطانی با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان به صورت دوره ای و مستمر از آثار تاریخی بازدید می‌کنند در عین حال تاکید کرد: علاوه بر بازدید دوره ای لازم است چندین نفر از افراد یگان حفاظت در محوطه های تاریخی مستقر شوند.

وی ادامه داد: از دیدنی های مسجدسلیمان می توان به اولین چاه نفتی در خاور میانه ، دامنه کوه آسماری ، تفرجگاه تمبی ، آتشکده سرمسجد و پرستشگاه بردنشانده که بزرگترین معبد روباز هخامنشی در ایران و جهان است اشاره کرد.

سلطانی افزود: تأمین اعتبار کافی و لازم برای تجهیز یگان حفاظت در کنار تکمیل پرسنل این حوزه می تواند مشکل حفاظت از محوطه های تاریخی این شهرستان را حل کند.

سرپرست اداره ميراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان با تاکید بر اینکه برای تمامی مکان های تاریخی باید یگان های حفاظتی وجود داشته باشد اظهار کرد: برای رفع چالش‌ها و معضلات حوزه حفاظت از آثار تاریخی و ملی این شهر باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم کوچک ترین آسیبی به آنها وارد شود.

 

انتهای پیام