افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در مهرماه ۱۴۰۲ و ثبت رکوردهای جدید در این مجتمع بزرگ صنعتی

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از افزایش تولید محصولات اوره و آمونیاک این مجتمع و ثبت رکوردهای جدید در دو سال گذشته خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، سید احسان اله موسوی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در این رابطه اظهار داشت : شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار در منطقه زیلایی مسجدسلیمان در شمال استان خوزستان به بهره برداری رسید و اکنون پس از گذشت دو سال و پنج ماه از بهره برداری این مجتمع ، رکوردهای جدیدی را در افزایش محصولات اوره و آمونیاک به ثبت رسانده است به طوری که برای اولین بار در مهر ماه سال جاری شاهد ثبت رکورد چشمگیر ۹۴ درصدی محصول اوره و ۹۵ درصدی محصول آمونیاک هستیم.

موسوی ادامه داد: افزایش تولید در شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در حالی بدست آمده است که در ماه های اخیر این مجتمع با مشکل تأمین خوراک (گاز) روبرو بوده که در صورت تأمین خوراک با فشار و ترکیبات لازم به ظرفیت ۱۰۰ درصد در ماه های آتی خواهیم رسید.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان بیان داشت: از طرف دیگر آنچه اهمیت ثبت این رکورد را به عنوان یک جهش جدید در میزان تولید محصولات پتروشیمیایی مشابه دوچندان می کند، میزان رشد پایداری تولید محصول به میزان ۳۶ درصد است که از این میان، رشد تولید محصول اوره به میزان ۲۳ درصد و رشد محصول آمونیاک به میزان ۱۷ درصد فقط در مقطع زمانی ۶ ماهه اول سال جاری تحقق یافته است. اما آنچه به عنوان نقطة عطف دیگری برای دستاوردهای این شرکت و در راستای تأمین نیاز بازارهای داخلی و صادراتی محسوب می شود، افزایش محصول دیگری به چرخه تولید محصولات این مجتمع است.

موسوی با اشاره به سولفات آمونیوم بعنوان محصول سوم این مجتمع گفت : از مهرماه سال جاری،  این محصول در کنار دو محصول اوره و آمونیاک، به میزان ۱۲ تن در روز در حال تولید هست.

 

 

 

انتهای پیام