شهردار مسجدسلیمان: از ۴۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان ۱۸۴ میلیارد آن هزینه شده و ۲۲۰ میلیارد تومان در حساب موجود میباشد

 

شهردار مسجدسلیمان گفت : از ۴۰۳ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته از محل عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان، ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه شده و ۲۲۰ میلیارد تومان در حساب موجود می باشد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، آرش قنبری در خصوص اعتبارات ابلاغی از محل عوارض آلایندگی به شهر مسجدسلیمان اظهار داشت : این اعتبارات در ۳ مرحله به شهرداری مسجدسلیمان ابلاغ شد در مرحله اول ۲۵۲ میلیارد تومان، مرحله دوم ۹۵ میلیارد و مرحله سوم ۵۶ میلیارد تومان که اعتبارات مراحل اول و دوم آزادسازی شد ولی مرحله سوم آزادسازی صورت نگرفته و در حال حاضر اجازه دسترسی به این مبلغ را نداریم.

وی افزود: در مرحله اول طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی استانداری می توانستیم ۶۰٪ اعتبارات را پروژه تعریف کنیم و ۴۰٪ آن را در بخش جاری استفاده نماییم که کل مبلغ استفاده شده در بخش جاری ۱۷٪ معادل ۲۹/۵ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ صرف پرداخت حقوق پرسنل، بیمه ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است.

شهردار مسجدسلیمان ادامه داد : در مرحله اول ۴۰ پروژه تعریف شد که از این تعداد ۱۶ پروژه شامل : رفع آلایندگی کارخانه سنگ شکن، خرید نصب تجهیزات پارکی، خرید ماشین آلات، تأمین تجهیزات دوربین های سطح شهر، خرید دستگاه امحا زباله، خرید ۵ دستگاه خودروی سواری، احداث زمین چمن مصنوعی و … تکمیل شد ۱۷ پروژه در حال اجرا ، ۳ پروژه در حال طی کردن مراحل اداری جهت شروع بکار و ۴ پروژه نیز به طور کامل حذف شدند که این پروژه های حذف شده را در مراحل بعد می‌توان با تأمین اعتبار اجرا نمود.

وی اضافه کرد : در مرحله دوم نیز طبق دستورالعمل ابلاغی می توانستیم ۸۰٪ اعتبارات را پروژه تعریف کنیم و ۲۰٪ در بخش جاری استفاده نماییم که در این پروسه نیز ۱۵میلیارد تومان معادل ۱۶٪ در بخش جاری استفاده کردیم همچنین در این مرحله ۱۷ پروژه تعریف شد که از این تعداد ۹ پروژه در حال اجرا و ۸ پروژه در حال طی کردن مراحل اداری هستند.

قنبری تصریح کرد: در بحث اعتبارات عوارض آلایندگی ، مجموعه شهرداری به غیر از پروژه های تعریف شده ، اجازه و اختیار هیچگونه هزینه کردی ندارد و آزادسازی اعتبارات با نظر استانداری و فرمانداری خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : از مجموع ۴۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته از محل عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان، ۱۸۳ میلیارد آن هزینه شده و ۲۲۰ میلیارد تومان در حساب موجود میباشد که ۵۶ میلیارد تومان آن اعتبار مرحله سوم بوده و باقیمانده آن صرف پروژه هایی خواهد شد هم اکنون در حال طی کردن مراحل اداری هستند.

وی در خاتمه گفت: شهروندان عزیز بدانند اجازه نخواهیم داد ریالی از اعتبارات عوارض آلایندگی در جایی خارج از موارد قانونی مشخص شده هزینه شود، هیچگونه دخل و تصرفی در اعتبارات صورت نخواهد گرفت و به طور کامل از این اعتبارات ، حفاظت و صیانت خواهد شد همچنین جهت هزینه کرد این اعتبارات علاوه بر نظارت کامل استانداری و فرمانداری شهرستان ، دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز بطور کامل آنها را پایش و رصد می کنند.

 

انتهای پیام