کلنگ آغاز بکار دو پروژه راهسازی در مسجدسلیمان بر زمین زده شد

 

دو پروژه راهسازی به ارزش ۴۴۴ میلیارد ریال در مسجدسلیمان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، آیین کلنگ زنی و شروع بکار پروژه بازسازی و بهسازی جاده پاگچ رضا ( ع ) تا روستای تنگ تلفن به طول ۵۶۰۰ متر انجام شد.

هزینه برآورد شده اولیه برای این پروژه که از محل بودجه جاری و عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی تامین شده است ، ۳۶۴ میلیارد ریال است و در مدت زمان ۱۲ ماه اجرا خواهد شد.

بهسازی جاده ، احداث پُل‌های دسترسی ، احداث دیوارحائل ، کانال هدایت آبهای سطحی و آسفالت و نصب گارد ریل از اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در پروژه مذکور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگاران هدف از اجرای این پروزه را کوتاه شدن طول مسافت مسیر دسترسی بخش مرکزی مسجدسلیمان تا سه راهی بتوند به طول ۲۵ کیلومتر ، کاهش هزینه های رفت و آمد و کاهش مخاطرات جاده ای عنوان کرد و افزود : انجام این پروژه فرصتی خواهد بود تا اداره راهداری بتواند در جهت ایمن سازی جاده فعلی مسجدسلیمان به اهواز اقدام کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز عملیات بهسازی و تعریض جاده گُلف

کلنگ زنی دوم مربوط به آغاز بکار پروژه بهسازی ، تعریض و احداث جوی و جدول جاده موسوم به جاده گُلف است که حد فاصل شیخ آباد تا مراد آباد ۲۲ بهمن اجرا خواهد شد.

شهردار مسجدسلیمان در آیین آغاز بکار این پروژه در جمع خبرنگاران گفت : این مسیر یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان مسجدسلیمان است که بارها در شورای ترافیک اُستان شهرداری ملزم به بهسازی و تعریض آن شده است.

آرش قنبری ادامه داد : خوشبختانه با اعتباراتی که از محل عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان تخصیص داده شد ، این پروزه را با اعتبار ۸ میلیارد بطول ۱۸۰۰ متر از امروز آغاز خواهیم کرد که قرار است در فاز اول ۱۰۰۰ متر از آن در مدت زمان ۶ ماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

شهردار مسجدسلیمان در خاتمه افزود: امیدواریم این پروژه بتواند خطرات جاده ای و تصادفات منجر به فوت در این مسیر را که در گذشته برای برخی از همشهریانمان به وقوع پیوسته را به حداقل برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند