مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان:

فرمانداران برای حل مشکلات تولیدکنندگان ورود کنند

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: فرمانداران برای حل مسایل و مشکلات تولید و اشتغال شهرستان زیر نظر خود ورود کنند و در صورت حل نشدن مشکل از طریق استانداری موضوع را پیگیری کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان ، امید بن عباس روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: تولید کنندگانی که از سال های ۷۰ و ۸۰ به دلیل معوقات بانکی و دریافت نکردن تسهیلات دچار مشکل شدند باید در کمترین زمان ممکن مشکلات آنها توسط فرمانداران مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.
وی گفت: برای بازسازی و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی غیرفعال باید هزینه های اولیه ای در نظر گرفته شود تا واحد آنها به مرحله تولید برسد.
وی با اشاره به متقاضیانی که بیش از یک دهه تسهیلات دریافت کرده اند و قصد راه اندازی کارخانه را ندارند افزود: مشکل متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی که هدفشان تولید و اشتغال است را باید حل کرد .
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه خطاب به رییس صنعت معدن و تجارت خوزستان بر فعال شدن مجدد و پیگیری اقدامات کلینیک صنعت تاکید کرد و گفت: واحدهای فعال باید مشاور خوب داشته باشند.
بن عباس گفت: در شهرستان های محرومی که قرار است طرح های اشتغالزا ایجاد شود، کلینیک صنعت باید فعال شود، چرا که واحدهای تولیدی، مشاوره درست نیاز دارند.
وی افزود: زمانی که مشاوره بازاریابی در کنار واحدهای فعال قرار بگیرد، در امر فروش و برندسازی محصول به واحد تولیدی کمک می کند؛ در بسیاری موارد ورشکستگی کارخانه ها به دلیل تدابیر ناصحیح و نبود آگاهی اتفاق می افتد.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه در خصوص ارایه نشدن تسهیلات طرح های اشتغال زا به متقاضیانی که از طریق سامانه کارا ثبت نام کرده اند ادامه داد:برای به سرانجام رسیدن طرح های اشتغال باید مسئولان سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از ابتدای سال ۹۷ ابلاغ شده بیان کرد: در این طرح تقریبا موفق عمل شد و همکاری مسئولان با مردم خوب بوده و اعتباری که دولت در این بخش به خوزستان اختصاص داده بود به صورت کامل جذب شد.
وی با اشاره به متقاضیانی که طرح های تولیدی آنها به بانک ارسال شده اما اعتباری اختصاص نیافته، گفت: اختصاص اعتبار به طرح های مانده در بانک برای سال ۹۷ مجدد از طریق دولت ابلاغ خواهد شد، و اقدامات مربوط به طرح های اشتغال زا متوقف نیست.
بن عباس افزود:بانک ها برای گرفتن وثیقه بانکی، طبق ضوابط قانونی خود عمل می کنند و به همین نسبت باید در بازپرداخت قسط نیز با متقاضی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام /