استاندار خوزستان در آئین گشایش جشنواره شعر فجر:

نام بلند قیصر امین پور همواره بر تارک انقلاب خواهد درخشید

آئین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شهرستان گتوند با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، محمدجوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، شاعران و دوستداران فرهنگ و ادب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، استاندار خوزستان در این مراسم با بیان اینکه شعر موهبتی الهی و هدیه آسمانی از طرف خداوند رحمان است گفت: این موهبت الهی به بعضی از انسانها تقدیم شده تا آنها بتوانند در غیاب پیامبران ریسمان بین زمین و آسمان باشند، انسان ها را به فضائل نزدیک کنند و زوائل را از چهره زمین پاک کنند.

وی افزود: شعر در بین هنرها جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و به همین سبب شاعران بزرگی همواره در طول تاریخ نامشان بر پیشانی روزگار بوده و ثبت شده است.

شریعتی یادآور شد: خصوصاً در دین اسلام و مذهب تشیع و از آغاز ندای رسول خدا (ص) شاعران در رساتر کردن ندای وحدانیت پیشرو بوده اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در کنار رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) این شاعران بودند که بانگ آزادی و رهایی از قیود دنیوی را فریاد کرده اند و بدین گونه است که شاعران آیینی و شعر آیینی در تاریخ اسلام رقم خورد و تا به امروز ادامه دارد.
شریعتی تصریح کرد: شاعران بزرگی چون ابونواس، فرزدق، دعبل و ده ها شاعر دیگر را می‌توان شاعران آیینی نام نهاد که در کنار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تبیین دین و مذهب علوی تلاش‌های وافر داشته اند و خوشبختانه در ادبیات فارسی شاعرانی که منادی مظلومیت و فریاد اهل بیت (ع) بوده اند نیز کم نبوده و نیستند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: فردوسی، کسایی و حافظ به صورت خاص و مولانا، سعدی و بیدل به صورت عام مبلغ فضائل اهل بیت (ع) بوده و شعر آنان تا به امروز در سینه عاشقان و دلباختگان محفوظ مانده است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن به وسیله ی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی که تداوم ولایت ائمه اطهار (ع) است نیز شعر و شاعران را همواره تکریم کرده است.
وی افزود: امام خمینی خود شاعر و مقام معظم رهبری هم شاعر و هم دوستدار شاعران است و حضور همه ساله شاعران در نزد ایشان و دقت معظم‌له در سروده‌های شاعران قابل تحسین است.
شریعتی بیان کرد: شما دبیران محترم و گرانقدر جشنواره شعر فجر که خود از پهلوانان این عرصه اید و امروز در شهر قیصر انقلاب گردهم آمده اید حضورتان مایه مباهات و افتخار است و امیدوارم در قلم توانایتان همواره پیام اسلام و انقلاب جاودانه بماند.
استاندار خوزستان گفت: درود میفرستم به قیصر امین پور که از مفاخر شعر ولایی و انقلابی است و نام بلندش همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید و خوزستان که معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس است می‌تواند معراجی برای واژگان همه شاعران ایران اسلامی باشد.
شریعتی یادآور شد: بدون تردید این سرزمین مقدس محل کشف و شهود و الهام شاعران آیینی است و انتخاب مدبرانه دبیر علمی این جشنواره آقای دکتر بهمن ساکی از استان خوزستان بی سبب و بی دلیل نیست.
استاندار خوزستان در پایان گفت: حضور گرانقدر دکتر جوادی معاونت محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه شاعران حاضر را ارج نهاده و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که مقدمات آیین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را فراهم آوردند سپاسگزارم و از برادر عزیزم جناب آقای قزلی مسئول دفتر شعر و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و امتنان دارم.
گفتنی ست سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر تا روز ۱۳ بهمن ماه در سطح شهرهای مختلف کشور ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/