گزارش پایگاه خبری ایرانیان از نشست فرماندار و مدیران دستگاههای خدمات رسان مسجدسلیمان با خبرنگاران

نشست فرماندار و جمعی از مدیران دستگاههای خدمات رسان مسجدسلیمان با خبرنگاران این شهرستان، عصر روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در ابتدای این نشست که اردوان قنبری سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، سلیمانی شهردار، هیهاوند رئیس اداره آبفا ، احمدپور رئیس اداره برق، عباسی زاده رئیس اداره مخابرات و مرادیانی پور معاون شرکت گاز حضور داشتند، خبرنگاران مسجدسلیمان به بیان برخی دغدغه ها و مشکلات مردم پرداختند و با انتقاد به عملکرد برخی دستگاهها خواهان ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان شدند.

تمهیدات اساسی اداره برق برای جلوگیری از سرقت کابلهای برق با راه اندازی گشت های ۲۴ ساعته ، نبود پلیس آب در شهر، افزایش گشت های نیروی انتظامی جهت جلوگیری از سرقت های فراوان در شهر، ناقص ماندن پروژه تعریض نفتک بدلیل جابجا نشدن پایه های برق، کُند بودن سرعت پروژه های آبفا، آسفالت نبودن جاده افرمبی و مشکلات مردم این منطقه برای تردد، رها شدن بلوار سلامت، عدم استفاده از سرویس های بهداشتی سیار، هَرَس نامناسب درختان بویژه در بلوار ورودی شهر، عملکرد ضعیف کمیسیون ماده صد و تبدیل شدن محکومیت ها به جریمه های نقدی، توجه بیشتر به انجام آسفالت اصولی در سطح شهر، توجه به مبلمان شهری، انتقاد از کُند بودن طرح آبرسانی منطقه لَهبری و یکمهه، تعمیر لوله منطقه افرمبی، جاده میانبر، فرودگاه مسجدسلیمان، چاله ها و موانع زیاد در مسیرهای مختلف سطح شهر، تاریکی اکثر محلات در شب بدلیل نبود دکل های روشنایی، رسیدگی به وضع روشنایی بلوار شیخ مندنی، وضعیت نامناسب فاضلاب کلگه بویژه کاروانسرا، عدم تکمیل پروژه آبرسانی کلگه مطابق با وعده های داده شده، توجه شهرداری به ترمیم و آسفالت نوارهای حفاری، معضل نگهداری احشام و دام و طیور در محلات و مناطق مسکونی توسط شهروندان و برخورد نکردن دستگاههای متولی، ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر، بلاتکلیف ماندن گاز رسانی به چم آسیاب، تاخیر در ترمیم شکستگی لوله های آب، تورم نیروی انسانی در شهرداری با جذب تعدادی ازبستگان و انتقاد به استخدام های اخیر، توجیه پذیر نبودن احداث بلوار دوم، بی توجهی به ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار و محروم از سوی شهرداری، عدم جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر، معضل مدیران پروازی شهرستان، لوله های شکسته فراوان در سطح شهر و وجود انشعابات غیر مجاز فراوان، توجه به سیما و مبلمان شهری و ساماندهی دستفروشان، ناچیز بودن اعتبارات اختصاص داده شده به مسجدسلیمان در حد یک مُسَکن، عدم رعایت حریم عابر پیاده و خودروها در پروژه احداث مجتمع پزشکی مجاور آتش نشانی شرکت نفت، ضعف شدید در آنتن دهی همراه اول و ایرانسل در برخی از محلات و پایین بودن سرعت اینترنت، مناطق آلوده و بلاتکلیفی مردم برای ساخت و ساز یا جابجا شدن، انتقاد از تندیس فعلی میدان بانک ملی و نیاز به تغییر آن، وجود برخی از دکل های برق در معابر و خیابانها و ایجاد سد معبر، نظارت بیشتر بر پروژه های آب و فاضلاب سطح شهر، خطرات احتمالی ریزش تپه های گچی دو راهی بی بی یان و پایین کاروانسرا، توجه به توسعه مناطق محروم و ارائه بسته های تشویقی مثل رایگان کردن پروانه ساخت جهت توسعه و آبادانی محلات کم برخوردار، رسیدگی جدی و عاجل به سیما و ظاهر خیابان اصلی شهر از میدان دانشگاه تا تمبی و بی بی یان با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و حضور مهمانمان نوروزی از دغدغه ها، انتظارات و خواسته های خبرنگاران از دستگاههای خدمات رسان و مدیران این دستگاهها بود.

در ادامه نوبت به پاسخگویی مدیران دستگاههای خدمات رسان رسید، احمدپور مدیر اداره برق مسجدسلیمان با تشکر از اصحاب رسانه گفت : در تمامی این موارد ما باید کارشناسان مان را بفرستیم تا کمبودها را شناسایی کنند اما شما خبرنگاران با دیدن این نواقص و انتقال آن به دستگاههای مرتبط کمک زیادی به ما میکنید که جای تقدیر دارد.
رئیس اداره برق مسجدسلیمان ادامه داد : متاسفانه اداره برق همواره با سرقت تأسیسات و تجهیزاتش مواجه بوده و تا کنون ۷ دستگاه ترانس به سرقت رفته است.

احمدپور افزود : برای پیشگیری از این موضوع تیم حراستی ما بطور مرتب در سطح شهر اقدام به گشت زنی میکند ضمن اینکه خودرویی در اختیار نیروی انتظامی قرار دادیم تا این گشت زنی ها شبانه روزی باشد و جلوی سرقت تجهیزاتمان را بگیریم.

رئیس اداره برق شهرستان مسجدسلیمان توجه به روشنایی محلات، پیگیری روشنایی مسکن مهر، نصب پایه های تلسکوپی در بلوار شیخ مندنی و چند نقطه دیگر شهرستان، احداث شبکه جدید در منطقه نفتک و تعمیرات صورت گرفته در مناطق مختلف سطح شهر را از دیگر کارهای صورت گرفته یا در دست اقدام این اداره اعلام کرد.

مرادیانی پور معاون شرکت گاز مسجدسلیمان هم با تاکید بر اینکه شرکت گاز تحت هیچ شرایطی به منازلی که فاقد سند یا نامه از شهرداری نباشند، اشتراک گاز نخواهد داد، گفت : متأسفانه برخی پروژه های گازرسانی بدلیل افزایش یکباره قیمت ها و عدم تمایل پیمانکاران با مشکل مواجه شده است.

عباسی زاده رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان، یکی از چالش های پیش روی این اداره را سرقت شبکه های مخابراتی دانست و خاطرنشان کرد : در سالهای گذشته بالغ بر ۵۰ کیلومتر از شبکه مخابرات سرقت شده بطوریکه در بخش روستایی تمام شبکه هوایی را به این دلیل از دست داده ایم.

رئیس اداره مخابرات مسجدسلیمان ادامه داد : نوع سرقت از شبکه مخابرات در حال تغییر است. در گذشته بیشتر سرقت از کابل های هوایی بود اما حالا نوع سرقت جدیدی که کابل زمینی و سایر تجهیزات را میبرند به تعداد زیاد در حال وقوع است.

وی با اشاره به برخی ساخت و سازها بر روی شبکه مخابرات گفت : این کار نفس اداره ما را گرفته و مشکلات زیادی بوجود آورده است.

عباسی زاده همچنین از پیگیری برای راه اندازی سایت هشت بنگله برای پوشش قرار دادن نقاط کور و راه اندازی سایت گُدار بعنوان یکی از نقاط کلیدی و گردشگری شهرستان خبر داد.

شهردار مسجدسلیمان که با بیشترین انتقاد و سوالات از سوی خبرنگاران مواجه شده بود، انتقاد کردن خبرنگاران و پاسخگو بودن مدیران را پُل ارتباطی دو طرفه دانست و بر ‌دوری جُستن خبرنگاران و رسانه ها از تخریب تاکید کرد.

سلیمانی گفت : مشارکت مردمی و جلب این مشارکت ها یکی از نقاط قوت است که اگر در هر شهری حادث شود، آن شهر پیشرفت خواهد کرد و اگر مردم اهتمام کردند و تصمیم گرفتند که شهرشان پیشرفت کند، این اتفاق خوب خواهد افتاد و متأسفانه باید گفت در خیلی از مواقع همشهری های ما مقصرند که شرایط شهر اینگونه شده است.

شهردار مسجدسلیمان ادامه داد : علی رغم سرمایه محدود به دنبال کارهای زیرساختی هستیم که نیاز به زمان دارد و نباید انتظار داشت کارهایی که سالها انجام نشده به یکباره در مدت زمان یکسال صورت گیرد.شهردار مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیز گفت: به صورت میانگین هر ۳۵ الی ۴۰ روز یک حقوق پرداخت می شود.

سلیمانی به سختیهای کار کردن در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : برخی در فضای مجازی فقط دنبال تخریب مسئولین هستند و فقط بذر یاس و ناامیدی می کارند و زحمات مدیران را که بعضاً تا پاسی از شب در تلاش برای رفع مشکلات هستند را نادیده میگیرند.

شهردار شهر اولین ها بیان داشت : قصد داریم واحدهای اجراییات و فنی را از حالت متمرکز خارج کنیم و با استقرار نیرو در محلات موضوعاتی مثل ساخت و سازهای غیر مجاز را زیر نظر بگیریم و با تحولات ایجاد شده در اجرائیات شهرداری به شدت با این مسئله برخورد می شود. وی گفت: طی یک سال گذشته جلو ۵۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شد اما شاید در ده درصد آن موفقیت حاصل شد و یکی از دلایل آن ساخت و ساز در شب و مسقف کردن و  کمیسیون ماده ۱۰۰ است. ایشان برای حل این مشکل نیز از استقرار و گشت های محله ای در آینده ای نزدیک خبر داد

سلیمانی گفت : برای مبلمان شهری اقداماتی صورت گرفته و خریدهایی انجام داده ایم که بزودی در شهر جانمایی و نصب خواهند شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی مسجدسلیمان هم با اشاره به سرقت های صورت گرفته بویژه سرقت تجهیزات برق و مخابرات گفت : در موضوع مخابرات متاسفانه دکل های نصب شده در نقاط کور قرار دارند که پوشش آن توسط اکیپ های گشت ما سخت است و انتظار میرود نگهبانی که برای این دکل ها تعیین میشود، تایید شده باشد و مواردی داشتیم که نگهبانی برای حراست از دکلی انتخاب شده که خود آن فرد مشکل داشت و نهایتا روانه زندان شد لذا تایید صلاحیت این افراد بسیار مهم است.

سرهنگ صحرایی همچنین به ارائه آمارهایی در خصوص کشفیات و دستگیری مجرمین پرداخت و بر عزم و اراده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در برخورد با ناهنجاری های موجود تاکید کرد و بیان داشت : مسجدسلیمان در بحث سرقت ها یکی از شهرهای امن استان خوزستان محسوب می شود ضمن اینکه در یک سال گذشته بالغ بر ۹۰ درصد کشفیات داشته ایم

رئیس اداره آبفا مسجدسلیمان یکی دیگر از مدیرانی بود که به بیان برخی از دیدگاههای خود و پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت.

هیهاوند گفت : برای کار کردن در مسجدسلیمان موانع زیادی وجود دارد و همیشه عده ای هستند که با طرح برخی موضوعات و برخی رفتارها مانع از حرکت ی مدیر و باعث دلسردی وی میشوند اما نباید به این حاشیه ها توجه داشت و با پس زدن آنها در مسیر رو به جلو حرکت کرد.

وی ادامه داد : یکی از مشکلات سازمان ضعیف بودن امکانات است که باعث شده نتوانیم تمام وقت تعمیرات را انجام دهیم.

هیهاوند افزود : کارهای خوبی در هر دو بخش آب و فاضلاب مسجدسلیمان در حال انجام است که امکان دارد در برخی مواقع مردم را اذیت کند اما به سرانجام رسیدن آنها شرایط پایدار و مناسبی را ایجاد خواهد کرد و پروژه های آب در مسجدسلیمان شرایطی دارد که تلاش میکنیم خدمت تبدیل به زحمت برای مردم نشود.

رئیس اداره آبفا در انتقاد به عملکرد برخی پیمانکاران این بخش تصریح کرد : متاسفانه بعضی واقعاً پیمانکار نیستند و برای مردم دردسر درست میکنند به همین دلیل است که من با برخی پیمانکاران به مشکل برمیخورم.

فرماندار مسجدسلیمان هم در پایان به جمع بندی این نشست پرداخت و گفت : این قول را به خبرنگاران میدهم که بزودی جلسه بعدی را با سایر دستگاههای خدمات رسان مانند بهداشت و درمان، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر را تشکیل خواهیم داد.

اردوان قنبری بیان داشت : هیچ وقت نمیتوانیم صد در صد مطلوب باشیم اما باید تلاش کنیم در این مسیر حرکت کنیم چون هم مردم دغدغه های فراوانی دارند و ما مسئولین هم با محدودیت هایی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون ماده صد ادامه داد : برای کمیسیون ماده صد باید زمان برداشته شود تا سریعا به تخلفات ساختمانی رسیدگی شود.

وی افزود: ۴ کیلومتر از پروژه آبرسانی به لهبری و یکمَهه توسط پیمانکار طرح انجام شده و مابقی هم در حال اجرا است.

قنبری خاطرنشان کرد : جاده میانبر هم از دو محل تامین اعتبار نفت و تامین اعتبار استانی میباشد که قطعا استاندار هم تاکید زیادی بر انجام این پروژه دارد. در خصوص کمربندی هم پیمانکاران بدلیل اختلاف پیش آمده در قیمت ها فعلا کار را متوقف کرده است.

اردوان قنبری به فرودگاه مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : فرودگاه در برنامه توسعه پنجم نبود اما در نهایت در این برنامه گنجانده شد که اجرایی بشود اما متاسفانه بدلیل پایان یافتن سال برنامه پنج ساله پنجم می‌بایست در برنامه ششم لحاظ میشد و چون برنامه ششم از قبل تنظیم شده بود این کار بازهم انجام نشد اما خبری که هفته قبل داشتیم اینکه مراحل تامین اعتبار و سایر کارهای مرتبط در معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری است و بزودی پیمانکار شروع به فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مسجدسلیمان در خصوص مدیران پروازی در شهرستان هم گفت : با توجه به وضع موجود و زیرساخت های فعلی شهر، نمیتوان مدیران را مجبور به سکونت در شهر کرد و وضع موجود شهرکشش چنین مسئله ای را ندارد اما امیدوارم به روزی برسیم که بچه های همین مسجدسلیمان که عشق و علاقه به این شهر دارند، در مسند قرار بگیرند و شرایط به گونه ای بشود و داشته هایی در شهر داشته باشیم که دیگر افراد هم بیایند و اینجا ساکن شوند.

وی افزود : در موضوع تخصیص و جذب اعتبارات شهری و روستایی نماینده شهرستان با سماجت و پیگیری هایی که داشتند توانستند قدمهای بسیار خوبی در این زمینه بردارند و اعتبارات خیلی خوبی جذب کنیم که هیچ سالی اینچنین نبوده و جا دارد از تلاش‌های ایشان تشکر بنمایم.

فرماندار مسجدسلیمان در خاتمه با تاکید بر رسیدگی به سیمای شهر مسجدسلیمان بویژه با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال مهمانمان نوروزی از شهرداری و سایر دستگاههای مرتبط خواست در این زمینه کوتاهی نکنند و با فراهم نمودن شرایط مناسب در این زمینه آبروداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند