به منظور ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین٬ مجوز راه اندازی دفتر تسهیل گری در مسجدسلیمان توسط وزارت کشور صادر شد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: وزارت کشور با راه اندازی چهار دفتر تسهیل گری جدید در خوزستان به منظور توانمندسازی مناطق حاشیه نشین این استان موافقت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان علی حسین حسین زاده با اعلام این خبر گفت : وزارت کشور رویکرد تازه خود به منظور ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین را از پارسال با راه اندازی دفاتر تسهیل گری آغاز کرد.
وی افزود:مقدمات لازم برای راه اندازی این دفاتر در دست انجام است و پیش بینی می شود فعالیت این مراکز در ۲ هفته آینده در مناطق تعیین شده آغاز شود.
حسین زاده گفت: تعداد ۲ دفتر به اهواز و ۲ دفتر دیگر تسهیل گری در مسجدسلیمان و خرمشهر راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون این دفاتر در ۱۰ استان کشور فعال هستند، ادامه داد: خوزستان نیز ازجمله این استان ها است که تاکنون هشت دفتر در اهواز( علی آباد، زوییه، سیاحی، ملاشیه، عین ۲ و حصیرآباد) دزفول(کوی مدرس) و کارون(کوی شهید محسنی) به بهره برداری رسیده است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت:با موافقت اخیر وزارت کشور برای گسترش فعالیت دفاتر تسهیل گری خوزستان بیشترین تعداد اینگونه مراکز را در کشور دارا خواهد بود.
وی افزود: راه اندازی دفاتر بیشتری برای دیگر شهرهای خوزستان که نیاز سنجی شده اند از محل اعتبارات استانی انجام می شود.
گفتنی است، خوزستان با حدود بیش از ۸۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین هم اکنون رده دوم کشور در بخش حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده است که نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر از این تعداد در کلانشهر اهواز ساکن هستند.

انتهای پیام/