گزارش پایگاه خبری ایرانیان از یادواره سرداران و ۱۸۶ شهید منطقه کلگه مسجدسلیمان + تصاویر

یادواره سرداران، امیران و ۱۸۶ شهید منطقه کلگه مسجدسلیمان با حضور فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده سپاه مسجدسلیمان، فرمانده پایگاه هوانیروز شهید آسیایی، بخشدار گُلگیر، جمعی از خانواده شهدا و جانبازان، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون وجمع کثیری از مردم انقلابی و شهیدپرور مسجدسلیمان در مسجد صاحب الزمان منطقه کلگه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، در ابتدای این مراسم باشکوه سرهنگ حسینی فرمانده سپاه مسجدسلیمان، شهدا را میزبانان اصلی این یادواره دانست و گفت : همه ما به میهمانی شهدا آمده ایم و دعوتنامه تک تک عزیزانی که در این مراسم حضور دارند توسط شهدا امضاء شده است.

سرهنگ حسینی ادامه داد : جان عزیزترین مایه زندگی است که شهدا آن را فدا کردند تا ما امروز در سلامت و امنیت کامل باشیم پس شهدا را دست کم نگیریم.

فرمانده سپاه مسجدسلیمان با اشاره به ۲۲۶ شهید هوانیروز و ۲۱۸ شهید خلبان این نیرو افزودند؛ شهدایی که در اوایل انقلاب می توانستند همه چیز را رها کنند و از این مملکت بروند اما ماندند و مانند هزاران شهید دیگر با طبعیت از ولایت جان را فدای انقلاب، مردم و این مرز و بوم کردند.
سرهنگ حسینی در خاتمه از همه برگزار کنندگان یادواره شهدای سپاه، بسیج و هوانیروز که تلاش زیادی صورت دادند، تقدیر کرد.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان کلگه هم گفت : منطقه کلگه با شروع انقلاب همیشه در صف مقاومت بود و با اهداء ۱۸۶ شهید وفاداری خود را به نظام اسلامی و امام نشان داد.

حاج آقا ورناصری مسجدسلیمان را محروم و منطقه کلگه را محروم تر از همه جای مسجدسلیمان عنوان کرد و افزود : هنوز مردم این منطقه منتظر اقدامات اولیه مانند آب آشامیدنی، جاده و….. هستند، البته نمی گویم کار نشده اما انتظارات خیلی بیشتر است و مردمی که با عشق به اهل بیت و امام حسین علیه السلام و شهدای جنگ تحمیلی همیشه در صحنه حضور دارند و در محرم و صفر شصت شبانه روز برای فرزند زهرا عزاداری میکنند شایسته خدمات بهتر و مطلوب تری هستند.

امیر سرتیپ یوسف قربانی فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران یادواره سرداران، امیران و ۱۸۶ شهید منطقه کلگه بود.

ایشان ولایت مداری و حرکت در مسیر انقلاب را از شاخصه های اصلی قوم بختیاری بویژه مردم مسجدسلیمان دانستند و افزودند : باافتخار دست تک تک آنها را میبوسم چراکه ولایتمداری در راس امور آنان است و وقتی برای این یادواره دعوت شدم، بر خودم واجب دانستم که حضور پیدا کنم و معتقدم وقتی اسم شهید می آید زبان الکن است در مقابل واژه شهید و شهادت.

امیر قربانی ادامه داد : واژه شهید و شهادت واژه خاصی است و وقتی در قرآن کریم گفته میشود « ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون » یعنی آنهایی که در راه خداوند کشته شده اند مپندارید که مرده اند آنها زنده اند و نزد خدا روزی میخورند، بیشتر به واژه شهید و شهادت پی میبریم.

وی خاطر نشان کرد : شهادت یک معامله است با خدا، شهدا آدم های زرنگی بودند و معامله خوبی با خدا کردند، معامله ای بسیار سود آور، یک طرف معامله خداوند خریدار و در طرف مقابل انسان هایی که جانشان را میفروشند، آنها جانشان را تقدیم کردند و در ازای آن بهشت ابدی نصیبشان شد « آن الله انفسهم و اموالهم » یعنی کسانیکه جانشان و مالشان را در راه خدا دادند لذا شهدا وقتی میخواستند پرواز کنند به جز خدا هیچ چیز دیگری را نمی دیدند و اگر وصیت نامه های آنها را مطالعه کنیم، پی میبریم که از یک فکر و ایده معنوی و با ارزش والایی برخوردار بودند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ايران بیان داشت : به نظر من منطقه کلگه محروم نیست، منطقه ای که اینهمه شهید تقدیم انقلاب کرده بسیار غنی است چون این شهدا را دارد، محرومیت و بدبختی جایی است که فساد در آنجا وجود دارد.

امیر قربانی تصریح کرد : وقتی یک هلی کوپتر یا هواپیما میخواهند پرواز کنند باید یک موتور قوی داشته باشند، شهدا موتور پرقدرتی داشتند که پرواز کردند و به خدا رسیدند.

فرمانده هوانیروز ارتش توجه به خانواده شهدا و احترام به آنها را بسیار واجب دانست و در همین رابطه گفت : آنها فرزندشان را برای دفاع از ناموس و سرزمین شان تقدیم انقلاب کردند لذا یک خانواده شهید اجر بالایی دارد.
امیر قربانی به شرایط فعلی کشور هم اشاره کرد و جنگ اقتصادی را حربه جدید دشمنان داخلی و خارجی برای آسیب زدن به نظام عنوان کرد و گفت : مسئولین باید با آگاهی و هوشمندی جلو فتنه های متعدد دشمن بایستند، آنها همیشه با طراحی فتنه های جدید قصد توطئه برای ایران اسلامی را دارند.

امیر سرتیپ یوسف قربانی، جنگ کنونی را جنگ مغزها یا جنگ نرم توصیف کرد و به تحرکات دشمنان نظام در فضای مجازی و سایبری اشاره نمود، وی افزود: باید حواسمان باشد و با هوشیاری در فضای مجازی که جبهه دیگری برای جنگ با کشور ما است اجازه ندهیم فتنه جدیدی برای ما طراحی کنند، البته آنها در طراحی فتنه های گوناگون حرفه ای هستند اما ما هم در خنثی کردن تمامی این فتنه ها موفق عمل کرده ایم و در این چهل سال همیشه به آنها چه در داخل و چه خارج از مرزها تودهنی زده ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش بمباران مسجدسلیمان و کُشتن زنان و کودکان بی دفاع این شهر را نشانه نامردی دشمنان دانست و گفت: در زمان جنگ با هواپیماهای پیشرفته و مدرن به مسجدسلیمان حمله شد و ناگهان متوجه شدیم که کارخانه کبریت سازی مورد حمله وحشیانه قرار گرفت و افراد بیگناه زیادی شهید شدند آنها در آسمان مسجدسلیمان جولان می‌دادند و هر نقطه ای که میخواستند را بمباران میکردند اما مردم ایستادند و با مقاومت جانانه از نظام و انقلابشان دفاع کردند و این چیزی جز ولایت مداری نیست.

امیر قربانی به توطئه های منافقین هم اشاره کرد و بیان داشت : وقتی مسعود رجوی نتوانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شروع کردند بر علیه نظام فتنه کردن و ضربه زدن به انقلاب اما در عملیات مرصاد بلایی بر سر آنان آوردیم که به دَرَک واصل شدند البته بعد از سال ۶۷ امروز هم هر از گاهی سر و صدایی از آنان بلند میشود که آماده ایم تا یکبار دیگر بر سرشان بکوبیم و نابودشان کنیم.

امیر قربانی موشک های ساخت داخل را از دست آوردهای دفاعی نظام برشمرد و خاطرنشان کرد : موشک های ما لرزه به جان دشمنان انداخته و اگر دست از پا خطا کنند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد. امروز نیروهای مسلح کشور انگشت بر روی ماشه منتظر دستور مقام معظم رهبری هستند.

امیر قربانی شهدای مدافع حرم را ادامه دهنده راه شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی دانست و افزود : اگر در زمان جنگ شهید محمدی ها، شهید طاهری ها، شهید لیمن ها، شهید عشیری ها، شهید محمودی ها و سایر شهدای عزیز ما در ارتش، سپاه، بسیج و هوانیروز از انقلاب پاسداری کردند، شهید حججی ها هم امروز ادامه دهنده همین راه هستند و اینها رویش های انقلاب ماست که با نبرد با تکفیری ها و داعشیان در خارج از مرزها اجازه ورود به خاکمان را به آنها نمی‌دهند همانگونه که حضرت آقا فرمودند اگر ما این داعشی ها و گروهک های تکفیری را خارج از مرزها نابود نکنیم باید در همدان و کرمانشاه با آنها وارد جنگ شویم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در خاتمه به تشریح وضعیت کنونی مسجدسلیمان پرداخت و عنوان کرد : مسجدسلیمان شهر اولین هاست شهری خوب، زیبا و خاطره انگیز که اولین فرودگاه، اولین بیمارستان، اولین چاه نفت و خیلی از اولین های دیگر مربوط به این شهر است اما متأسفانه بدلیل ضعف های مدیریتی امروزه به این حال و روزی افتاده که محرومیت های زیادی دارد.

وی ادامه داد : البته نمی خواهم با طرح این موضوعات به مشکلات این شهر ورود کنم و  بهتر است همه با هم حول محور اتحاد و همبستگی برای آبادی این شهر تلاش کنیم.

امیر قربانی افزود : وقتی من بعنوان خدمتگزار نظام در فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی شروع بکار کردم، دوستان نزد من آمدند و گفتند که شما مشکل مجوز فرودگاه مسجدسلیمان را حل کن، بودجه ساختش آماده است، من هم با جان و دل پذیرفتم و با رها کردن نیمی از کارهای خودم ، شبانه روز به دنبال اخذ مجوز راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان افتادم و در نهایت مجوز از سوی مقام معظم رهبری به مردم مسجدسلیمان اهداء شد، فرماندهی محترم ارتش و فرماندهی محترم نیروی زمینی هم به مردم مسجدسلیمان لطف کردند و مسیر صدور این مجوز را هموار کردند تا مجوز بطور قطعی اخذ شد، کار قشنگ و ارزشمندی که سلسله مراتب ارتش همگی در انجام آن سهیم بودند، البته آقای ظاهری هم بسیار پیگیر بودند اما حالا که مجوز دریافت شده، میگویند برای بودجه در حال رایزنی هستیم و این موضوع مهم را بلاتکلیف گذاشته اند، یکی دو بار با استاندار خوزستان صحبت کردم و به ایشان گفتم تا دیر نشده تکلیف فرودگاه را مشخص کنید چون اگر بلاتکلیف باقی بماند این مجوز از دست خواهد رفت و باید دوباره برای گرفتن چنین مجوزی سی چهل سال دوندگی کنیم.

وی خاطر نشان کرد : به شدت پیگیر موضوع فرودگاه هستم چون مردم مسجدسلیمان حق زیادی بر گردن این دولت، سیستم و نظام دارند، باید مسئولین همت کنند و با پیگیری ، این کار ارزشمند بسیار مهم را به سرانجام برسانند، آنچه که از دست من بر می آید هم مطمئن باشید با تمام وجودم انجام میدهم و کوتاهی نخواهم کرد حتی روزی که با حاج محسن برای کلنگ زنی فرودگاه آمدیم به ایشان پیشنهاد دادم؛ چنانچه سرمایه گذاری باشد که بخواهد برای شهر هتل بسازد ، مهمانسرای ارتش را براحتی در اختیارش میگذاریم تا این شهر یک هتل داشته باشد، هر طوری که بخواهند کمک میکنیم، چون یکی از اهداف سیستم های نظامی خدمت به مردم است.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود : برخی بدنبال این هستند که هوانیروز و تانکسازی از این شهر بروند، روزی فردی به من گفت که این هلی کوپترها از مسجدسلیمان به جای دیگری منتقل شود که من به ایشان گفتم شما از جنگ چیزی نفهمیدید، شما از دفاع و مقاومت مردم مسجدسلیمان چیزی متوجه نشدید.

من بچه همین شهرم، فرزند همین منطقه کلگه و خاک خورده اینجا و به آن افتخار میکنم، همه جوره در خدمت این مردم هستم و کمک میکنم تا گره ای از مشکلات آنان را باز کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند