موفقیت گروه موسیقی بختیاری از مسجدسلیمان در جشنواره موسیقی فجر

در جشنواره موسیقی فجر که در شهرستان امیدیه برگزار شد، اجرای گروه موسیقی همسازان از شهرستان مسجدسلیمان جزو گروه های برگزیده شناخته شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، گروه موسیقی همسازان به سرپرستی حسن شیخ رباط خواننده خوش صدای موسیقی بختیاری در این جشنواره حضور داشت که پس از اجرای زنده، از هیات داوران نمره قبولی گرفت و بعنوان یکی از اجراهای برتر شناخته شد.

گروه موسیقی همسازان را حسن شیخ رباط بعنوان خواننده، نوید کیانی نوازنده نی و کمانچه، سعید قاسمی نوازنده تُنبَک، ناهید صالحی نوازنده دَف و دُهُل، اشکان آریا نوازنده تار و کرنا، آریو برزن کیانی نوازنده سنتور و عبدالعلی لجم اورک بعنوان نوازنده بم تار تشکیل میدهند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، گروه موسیقی همسازان در سال ۹۵ با تلاش داود فرج الهی و ناهید صالحی فعالیت خود را آغاز کرد که پس از مهاجرت تحصیلی فرج الهی به خارج از کشور، سرپرستی گروه به حسن شیخ رباط که در آن زمان خواننده گروه بود سپرده شد.

تا کنون سیصد اجرای زنده توسط گروه موسیقی همسازان در استانهای عمدتاً لُرنشین انجام شده و اخیراً با همکاری گروه دژپارت ایذه در جشنواره موسیقی فجر شرکت نموده است.

از حسن شیخ رباط خواننده خوش صدای موسیقی مقامی بختیاری تا کنون چهار آلبوم به نامهای نو بهیگ، لَچَک، کِل و گاله و کدخدا منتشر و بیش از سیصد اجرای صحنه ای و صدا و سیما ارائه گردیده است.

 

 

نگارش و انتشار :کیوان علاسوند