امام جمعه مسجدسلیمان: انتظار داریم در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی به ما هم مانند سایر شهرها توجه بشود/ از همه رفت و آمدها ممنونم اما نتیجه آرامش بخشی برای‌ مردم در شهر نمیبینم

امام جمعه مسجدسلیمان گفت : پانزده سال پیش قرار بود ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث ساخت و سازهای محکم اختصاص داده شود اما این کار انجام نشد.

پایگاه خبری ایرانیان – کیوان علاسوند –  حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان جمعه شب میهمان تلفنی بخش خبری ساعت ۲۳ سیمای خورستان بود.

وی افزود: انتظار داشتم سیمای کشوری و رسانه ملی مثل پرداختن به مشکلات در دیگر شهرهای کشور، متناسب با این حادثه به آن توجه میکرد و بیشتر به زلزله مسجدسلیمان می پرداخت.

حاج آقا امینی ادامه داد: جا دارد از اهتمام همه مدیران استانی، علما، نماینده ولی فقیه در استان و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر کنم و سپاسگذار محبت های این عزیزان باشم اما به دفاع از مسئولان استانی مان برای جلب عزم ملی عرض کنم که باید فکری اساسی برای مسجدسلیمان بشود.

امام جمعه مسجدسلیمان بیان داشت : شهری که ذخایر عظیم نفت، گاز، آب و معدن دارد اما طرح تفضیلی یا همان شناسنامه ندارد، نیمی از شهر سند ندارد و آنهایی که سند دارند هم زیر بلیط پلاک یک نفت می باشند.

حاج آقا امینی به زلزله خیز بودن مسجدسلیمان و قرار داشتن این منطقه بر روی گسل های پرخطر زلزله اشاره کرد و گفت : سال ۸۲ حدود دویست زلزله و پس لرزه داشتیم، دکتر عکاشه که خود فرزند همین آب و خاک و منطقه است، می گوید: مسجدسلیمان بر روی کانون خطرناک و گسل زلزله است.

وی همچنین در خصوص مناطق آلوده مسجدسلیمان اظهار داشت : گرفتار مناطق وسیعی بنام مناطق آلوده و بافت فرسوده هستیم. پانزده سال پیش قرار بود ۷۵۰ هکتار زمین اختصاص داده شود تا ساخت و سازهای محکم و مقاوم احداث شود اما این کار انجام نشد.

امام جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد: در زلزله روزهای گذشته به بسیاری از ساختمانها آسیب جدی وارد شده و تا کنون مالکین ۴۰۰۰ واحد هم برای تعمیر و هم برای احداث به بنیاد مسکن مراجعه کرده اند.

امام جمعه مسجدسلیمان که روی خط تلفن بخش خبر شبانگاهی خوزستان سخن میگفت، ادامه داد: خدا از این مردم خوب و نجیب دفع بلا کرد ، شهری که یک جاده کمربندی ندارد اگر خدای ناکرده زلزله دیگری رخ بدهد و ساختمانی وسط بلوار تخریب شود، کمک رسانی به حادثه دیدگان چگونه صورت خواهد گرفت؟

وی همچنین به وضعیت اسکان زلزله زدگان پرداخت و خاطرنشان کرد : در باب اسکان اضطراری که باید تبدیل به موقت شود، مشکل جدی وجود دارد که باید با کانکس حل بشود و مثل خیلی از استانها و شهرهای دیگر به ما هم توجه کافی وجود داشته باشد. خیلی از مردم شریف شهرمان از محیط های اسکان خودشان را نجات داده و شب را در حیاط منازل خود روز میکنند که خدا می داند حل مشکلاتشان چقدر زمان میبرد.

حاج آقا آمینی توجه و نگاهی جامع هم در کوتاه مدت و هم آینده نگرانه به وضعیت مسجدسلیمان را خواستارشد و بیان داشت: بعضی از وزارت خانه ها مثل وزارت نفت، توجه جدی به شهری که اینهمه خدمات رسانی به کشور کرده، ندارند.

امام جمعه مسجدسلیمان عنوان کرد: خیلی از ساختمانهای نوبنیاد ادارات و مدارس سطح شهر تخریب شده اند که نیازمند نگاه قضایی است. مگر می شود ساختمانی که نوساز است به این شکل تخریب شود و دهها مدرسه در آستانه سال تحصیلی جدید، بدلیل خسارت های وارده از چرخه سیستم آموزشی سال جدید کنار بروند و دانش آموزان ما قادر به ادامه تحصیل در آنها نیستند چون ایمنی ندارند.

میهمان تلفنی برنامه خبر شبانگاهی سیمای خورستان، ضمن تشکر مجدد از همه مسئولان استان، حل مشکلات مسجدسلیمان را نیازمند نگاه کشوری دانست و تاکید کرد: فرض بگیریم قرار است به ساختمان های آسیب دیده وام بدهند، مگر دادن وام در قبال ارائه سند نیست؟ بسیاری از این خانواده های مظلوم شبانه در مسیر ها و مجاورت دره ها و تپه ها خانه ساختند و سند ندارند، پس چگونه می‌خواهند به این مردم وام پرداخت کنند؟

وی در خاتمه گفت: همین الان ۵ میلیارد بشکه نفت و اقیانوسی از گاز زیر پای ما است. باید نگاه اضطراری بشود، از این رفت و آمد ها ، مهربانی ها و محبت ها ممنونم اما باید یک نتیجه واقعی و آرامش بخش داشته باشیم در حالیکه من چیزیکه در شهر میبینم آن آرامشی که مورد رضایت مردم باشد واقع نشده و امیدوارم صدا و سیما بعنوان حلقه وصل بین مسئولین و مردم انجام وظیفه نماید تا به یک نقطه آرامش برسیم لذا مجددا از شما خواهش میکنم ؛ مسجدسلیمان را فراموش نکنید و همانطور که سیل شمال و جنوب کشور انعکاس داده شد که مورد تحسین رهبری هم قرار گرفت به این شهر هم توجه بشود.