بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛ نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد

 

 

مدیر بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: حرفه خبرنگاری بویژه در دوران حال حاضر به یکی از حساس ترین شغل ها در مملکت ما تبدیل شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر یاسر جلیلی که بمنظور تجلیل از خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه سخن می‌گفت با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران شهرستان سخنی جز حق انتشار نداده اند و هر جایی که ما به آنها نیاز داشتیم بویژه در موضوع دانشکده علومپزشکی، کمک های بزرگی به ما کردند و این باعث شد تا با کمک دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت‌ها دیده شود و امروز در مسیر پیشرفت جهت دانشکده شدن بهداشت و درمان مسجدسلیمان قرار بگیریم و این مهم بدلیل انعکاس بسیار خوب این موضوع از سوی جامعه رسانه ای شهرستان بوده است‌ لذا با توجه به اینکه از یک وضعیت نامطلوب به سمت پیشرفت در حال حرکت هستیم انتظار می‌رود این همراهی و حمایت دوستان رسانه تداوم داشته باشد.

 

دکتر جلیلی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با کمبودهایی روبرو است. بدهی های کلان، کمبود نیرو و تجهیزات که این مشکلات را به گوش نماینده شهرستان فرماندار و مدیران دانشگاه رساندیم. ما در دوران پاندمی کرونا زیان های فراوانی دیدیم و مجموعه بهداشت و درمان کشور در این مدت زمین گیر شد‌ و متحمل ضررهای کلانی شد.

 

مدیر بهداشت و درمان مسجدسلیمان عنوان کرد: در جریان ریز مسائل و مشکلات بیمارستان ۲۲ بهمن و کمبودهای این مرکز درمانی هستیم اما بنظر میرسد انتشار برخی مطالب باعث بی اعتمادی عمومی می‌شود و یا اینکه مردم را مقابل کادر درمان قرار میدهد که بی انگیزگی پرسنل را ایجاد خواهد کرد و در نهایت دود آن به چشم مردم خواهد رفت و انتظار است که در کنار پرداختن به نکات منفی و کاستی ها، نکات مثبت هم دیده شود.

 

دکتر یاسر جلیلی گفت: من فرزند همین شهر هستم خانواده ام ساکن همین شهر هستند و آرزوی پیشرفت شهر و زادگاهم را دارم و انتظار دارم کنار من باشید و حمایتم کنید تا شرایط بهبود پیدا کند و مطمئن باشید هر زمان احساس کردم در کارم ناتوانم و پیشرفتی ندارم، کنار میروم.

 

ایشان با اشاره به وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان گفت : حدود ۴ سال بود که بر روی این سیستم ها حتی در حد یک فیلتر هوا و یا تعویض روغن دیزلها هم کاری صورت نگرفته بود و وضعیت بدی داشت. وقتی من مسئولیت شبکه را پذیرفتم ، مجبور شدیم در تابستان کار اورهال کردن این سیستم ها را آغاز کنیم و تا به الان ۶۰ درصد این کار انجام شده است و نیاز به یکسری لوازم و قطعات هست که در حال تهیه آم هستیم و بزودی شاهد تکمیل سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیمارستان بزرگ ۲۲بهمن خواهیم بود.

 

مدیر شبکه بهداشت در خصوص سگ های ولگرد هم گفت: ما اُرگان ناظر هستیم و نهایت کاری که می‌توانیم انجام دهیم اعلام جرم بر علیه شهرداری است اما همه ما می‌دانیم شهرداری با مشکلات زیادی درگیر است و با تغییراتی که مدام در شهرداری در حال انجام است ما حتی نمی‌دانیم باید بر علیه چه کسی در شهرداری اعلام جرم نماییم!!!!

 

وی به کمبود آمبولانس در بیمارستان هم اشاره کرد و گفت : دو دستگاه آمبولانس که مخصوص اعزام بیماران هستند را کاملا آماده کردیم و در ماههای آینده ۲ دستگاه آمبولانس دیگر پس از اُورهال کامل از سوی دانشگاه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

 

دکتر جلیلی با اشاره به کمبود تجهیزات و متخصص در شهرستان گفت: هر متخصص طرحی که وارد مسجدسلیمان میشود اگر نتوانیم او را راضی به ماندن کنیم با پایان طرح او را برای همیشه از دست خواهیم داد و بهمین خاطر بدنبال این موضوع هستم که این پزشکان در شهر مطب دائر کنند تا بتوانیم آنها را در اینجا نگه داريم اما موضوع دیگر که در ماندگار شدن پزشکان تاثیر بسزایی دارد، نحوه برخورد مردم با آنان است و گلایه هایی که در این بخش از شهروندان دارند.

 

دکتر جلیلی تصریح کرد: پزشکان حتی می‌توانند وسط طرحشان توقف طرح بزنند و اینجا را ترک کنند و ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم لذا باید از همین حالا بفکر رفاهیات آنها باشیم تا در چند ماه آینده که پزشکان متخصص طرحی برای حضور در مناطق محروم تقسیم می‌شوند، بتوانیم شرایط را برای ماندن و ادامه کار آنها فراهم کنیم و این مهم به برخورد مناسب مردم و رسانه ها با آنها نیز بستگی زیادی دارد کما اینکه در ماه‌های گذشته هم پزشکان توانمندی در بخش‌های جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، بیهوشی، روانپزشک و …. را از دست دادیم که همه اینها پتانسیل هایی بود که نتوانستیم شرایط ماندن را برای آنها فراهم کنیم و شهر را ترک کردند.

 

دکتر جلیلی خاطر نشان کرد: زیرساخت لازم برای حضور پزشک فوق تخصص یا جراح قلب بطور ثابت در اینجا وجود ندارد اما میشود در هفته یکی دو روز با حضور در مسجدسلیمان بیماران را ويزيت کنند و ما در تلاش هستیم تا این مطالبه مردمی محقق شود.

 

ایشان همچنین با اشاره به کمبود نیرو و نبود تجهیزات در بیمارستان مسجدسلیمان گفت: قول‌هایی توسط معاون وزیر داده شد که قطعا با محقق شدن آنها، کمبودها در مرکز درمانی ۲۲ بهمن رفع خواهد شد اما در خصوص نیروی انسانی با توجه به اینکه اجازه جذب نیرو نداریم فعلا اتفاق جدیدی نخواهد افتاد مگر اینکه به ما مجوز استخدام بدهند.

 

پروژه های خانه بهداشت از دیگر موارد مورد بحث بود‌ دکتر جلیلی در این رابطه اظهار داشت: چند خانه بهداشت در نقاط مختلف شهرستان ساخته شده و ما بدنبال وصول اعتبارات هستیم تا نسبت تجهیز و راه اندازی آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

 

دکتر جلیلی در ادامه به مشکلات ایجاد شده برای شهروندان در خصوص نوبت های چند ماهه ام آر آی اشاره کرد و گفت : در تلاش هستیم با جذب نیروی طرحی رادیولوژی، ام آر آی را شبانه روزی کنیم تا شرایط را از این وضعی که هست و مردم برای انجام آم آر آی باید ماهها در نوبت باشند را تغییر دهیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد همراهی اصحاب رسانه و مجموعه بهداشت و درمان مسجدسلیمان اتفاقات مثبتی را در شهرستان رقم بزند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند