گزارش پایگاه خبر ایرانیان از برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر گُلگیر +تصاویر

همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان جهان امام رضا ( ع)مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام ۱۷ و ۱۸ ساله دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور مردم قدرشناس و ولایی مسجدسلیمان و گُلگیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، این مراسم از مصلای شهر مسجدسلیمان آغاز شد سپس پیکر مطهر این دو شهید به شهر گُلگیر منتقل و در تپه ” نور الشهدا” این شهر به خاک سپرده شدند.

در این مراسم که باحضور خیل عظیم مردم شهیدپرور شهرهای مسجدسلیمان و گُلگیر ،جمعی از مسئولان اُستانی، مدیران و کارکنان ادارات مختلف ، بازاریان و اصناف، خانواده های شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی، طُلاب و روحانیون و خبرنگاران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان در سخنانی گفت : همزمانی خاکسپاری این دو شهیدگمنام با شهادت امام رضا علیه السلام یکبار دیگر نشان دهنده سند صداقت و وفاداری مردم این منطقه به ائمه معصومین و امامان بزرگوار است.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد : امروز اگر آرامشی در منطقه وجود دارد، به خاطر جانفشانی فرزندان ما است که با خون خود سدی شدند در مقابل دشمنان.

حاج آقا امینی افزود : هر کجا صدای مظلومی به گوش برسد ملت ایران درنگ نمیکند و به فریاد آنان میرسد و ظلم را تحمل نخواهد کرد لذا خداوند چنین ملتی را بی پناه نمی گذارد.

وی خاطرنشان کرد : در روایات ایران را کشور سوق الجیشی امام زمان می نامند، کشور صلح، علم، ایمان، شرف، جهاد و شهادت. در کتاب عرب و عجم، شیعه و سنی، سیاه و سفید و از ۱۴۰۰ سال قبل یک سوم این روایات راجع به مردم دیگر در کشورهای دیگر نقل نشده است. البته ما ناسیونالیست نیستیم که اگر بودیم به عرب، سیاه، سُنی و جاهای دیگر کمک نمی کردیم یا مشاوره نمی‌دادیم لذا مرزهای ما جغرافیایی نیست و مرزهای عقیده، ایمان و معنویت است.

امام جمعه مسجدسلیمان همچنین به ظرفیت های موجود در منطقه اشاره کرد و گفت : اگر امروز می شنویم منطقه ای مثل سرعین اردبیل برای چشمه های آب گرمش ۶ میلیون توریست را فقط در فاصله زمانی نوروز تا آخر شهریور جذب میکند و یا چشمه های آب گرم محلات میلیونها گردشگر را به آنجا می کشاند بخاطر خواست و اراده مردم این مناطق است و اگر ما مردم مسجدسلیمان و گلگیر هم بخواهیم، میتوانیم.

حاج آقا امینی تصریح کرد : ما میخواهیم با محوریت شهدا شهرمان را آباد کنیم و من بارها صدای مظلومیت گُلگیر را فریاد زدم، بارها به چشمه های آب گرم طبی گوگردی گُلگیر به عنوان یکی از ظرفیت های مهم کشوری اشاره کردم و معتقدم اگر مردم بخواهند میتوانین منطقه مان را توسعه دهیم. باید تلاش کنیم اینجا را به دنیا بشناسانیم و کاری کنیم که رونق و آبادانی به این منطقه برسد.

وی افزود : چهل پنجاه چشمه در اینجا فوران میزند اما بدون هیچ طرح و برنامه ای به دره ها میریزد، حال اگر همین چشمه ها در دست اردبیلی ها، یزدی ها و مردان و زنان سایر شهرها بود، نمی گذاشتند اینچنین بدون جهانگرد و توریست غریب بماند یا امامزاده ای در اردهال کاشان ثبت جهانی یونسکو میشود آنوقت ما دهها امامزاده داریم، ما یک مجتمع هفت تَن آل عبا موثق و دارای شجره نامه داریم اما غریبند و بدرستی شناسانده نشده اند.

امام جمعه مسجدسلیمان بیان داشت : از نق زدن و بازی کردن در زمین دشمن که نخواستن، نتوانستن، نشدن و نگذاشتن است بیرون بیاییم زیرا مِلک و سرزمین مال ماست و با اراده و تلاش میتوان منطقه را شکوفا کرد و قرار نیست کسی از بیرون بیاید و اینجا را آباد کند، مِلک و سرزمین و ایل خودمان است پس باید با تکیه بر جوانان برومند همین منطقه، نُخبگان، دانشجویان، مسئولان شورای شهر، شهردار و سایر دلسوزان در مسیر اعتلای نام گلگیر و بطور کلی مسجدسلیمان قدم برداریم.

حاج آقا امینی در پایان به آغاز فعالیت دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت : باید خاطرات هزار شهیدمان را ثبت کنیم، خاطره موشک هفده شهریور که سیصد شهید، جانباز و مفقود دادیم و به دستورامام امت ۲ روز عزای عمومی اعلام شد و هیأت بلند پایه ای از طرف ایشان به مسجدسلیمان فرستاده شد. قرار است همه اینها ثبت شود و باید مسجدسلیمان را به اولین های ایرانی، اسلامی بختیاری تبدیل کنیم.

سرهنگ شفیعی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان هم در سخنانی گفت : امروز مردم این منطقه نشان دادند که علی رغم تنگناهای اقتصادی و معیشتی موجود، همچنان به نظام، انقلاب، رهبر و آرمان های شهدا وفادارند و طوایف مختلف ایل جلیل بختیاری و مردم عزیز گُلگیر نشان دادند با صلابت، سرافرازی و سربلندی همچون صلابت، سرافرازی و سربلندی کوه آسماری قرص و محکم پشت نظام و انقلابشان هستند.

سرهنگ شفیعی ادامه داد : در جلساتی که برای خاکسپاری این دو شهید برگزار کردیم و بازدیدهای میدانی که داشتیم، این تپه را انتخاب کردیم که مُشرف به کل منطقه گُلگیر باشد. مکان انتخاب شده تپه ای سنگلاخی و بسیار سخت بود که قرار شد در مدت یک ماه آماده شود اما با تلاش و پیگیری های شبانه روزی بخشدار گُلگیر، اعضای شورای شهر و شهردار جوان و پر تلاش این شهر در کمتر از ده روز این مکان آماده شد که من در ابتدا باور نمیکردم که نقطه ای به این سختی در کمتر از ده روز به این خوبی آماده شود که لازم است از این عزیزان و سایر مسئولانی که همکاری کردند تقدیر و تشکر داشته باشم.

سرهنگ شفیعی در پایان خاطر نشان کرد؛ امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل شدن این منطقه به یک مکان سیاحتی، زیارتی و گردشگری باشیم و این منطقه که شهدا در آن دفن شدند، نقطه اتصال وحدت بیشتر بین مردم منطقه باشد و خداوند توفیقی به ما بدهد تا با قدم مان و قلم مان برای رضای خدا و رضایت اهل بیت و شهدا گام برداریم.

در ابتدای این مراسم مهندس بیژن قنبری بخشدار گُلگیر، در سخنانی کوتاه ضمن خوشامد و خیر مقدم از همکاری و همراهی امام جمعه مسجدسلیمان، مدیرعانل شرکت نفت مسجدسلیمان، اعضای شورای شهر و شهردار گلگیر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اُستان خوزستان و همه کسانی که در این حرکت معنوی سهم داشتند تقدیر بعمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، مراسم تشییع و خاکسپاری این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس با کمترین نقص و ایرادی برگزار شد که در این بین تلاش های شبانه روزی چند روز گذشته حاج آقا بیژنی امام جماعت شهر گلگیر، مهندس سلیمان آقابیگی شهردار جوان، پرانرژی و پرسنل زحمتکش شهرداری این شهر ، اعضای جوان و دلسوز شورای شهر گُلگیر، مهندس فرزاد علاسوند رییس اتاق اصناف مسجدسلیمان و بویژه مرد با تجربه بخشداری مهندس بیژن قنبری قابل ستایش است که در تدارکات این مراسم باشکوه سنگ تمام گذاشتند.

در پایان ۵۷ نهال به مناسبت یاد و خاطره شهدای شهر گُلگیر و دو شهید گمنام دفاع مقدس در اطراف ” تپه نور الشهدا” کاشته شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند