سه متخلف تغییر کاربری اراضی در مسجدسلیمان محکوم شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: سه متخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی دراین شهرستان محکوم شده و ۲۰هزار متر مربع زمین به کاربری اولیه برگشت.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، علی اکبر باورصاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید با صدور مجوز و مطابق با ضوابط قانونی انجام شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ مورد اخطاریه توقف عملیات تغییر کاربری اراضی در این شهرستان صادر گردید.

وی اظهار کرد: همچنین در این زمینه ۳ نفر متخلف تغییر کاربری اراضی در این شهرستان محکوم شدند.

باورصاد با بیان اینکه نظارت بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها از طریق تشکیل اکیپ های ده گردشی انجام می شود بیان داشت: براساس بخشنامه ابلاغی وزارتی، کارگروه رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی در شهرستان تشکیل شده و نشست های آن به صورت منظم در حال برگزاری است.

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان تصریح کرد: در این کارگروه همه مسائل و مشکلات پلاک های ملکی، تعارض اراضی ملی و زراعت و غیره مورد بررسی قرار می گیرد، به نحوی که مشکلات کشاورزان و بهره برداران نیز بصورت اساسی مرتفع شود.

این مقام مسئول به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی نیز در این زمینه اشاره کرد و افزود: به همین دلیل دوره آموزشی برای ۴۵ نفر از کشاورزان این شهرستان با موضوع آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها برگزار شده است.

علی اکبر باورصاد ضمن توصیه به شهروندان اظهار داشت: تنها مرجع صالح جهت صدور مجوز تغییر کاربری کمیسیون تبصره یک ماده قانون حفظ کاربری است که دبیرخانه آن در سازمان جهاد کشاورزی مستقر است و شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام بر روی اراضی، موافقت کمیسیون مربوطه را اخذ کنند.

انتهای پیام/