معاون پارلمانی رییس جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهر مسجدسلیمان: اقدامات، ارزیابی ها و پیشنهادات را جمع بندی و درجلسه هیات دولت مطرح خواهیم کرد / رییس جمهور گفت در کنار مردم‌ مسجدسلیمان خواهیم بود + تصاویر

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت خدا را شکر گذارم که این توفیق نصیبم شد تا در جمع مردم شریف نجیب عزیز و رشید شهری که بهترین دوران عمر و جوانی ام را در آن و به عنوان خدمتگزار کوچک این مردم در دادسرای مسجدسلیمان حدود ۲۹ سال پیش کارم را آغاز کردم ، حضور پیدا کنم.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی‌ جمهور که به نمایندگی از دولت برای بررسی وضعیت مسجدسلیمان پس از زلزله به این شهرستان سفر کرده بود ، با حضور در مصلی نماز جمعه این شهر در میان نمازگزاران اظهار داشت : بنده را برای یک سال به مسجد سلیمان فرستادند اما محبت ، بزرگواری ، مهمان نوازی و تعهد و تفقد مردم شریف بختیاری مسجدسلیمان و بخش ها و روستاهای اطراف باعث شد که من حدود ۶ سال بنا به درخواست اقشار مختلف مردم و علما در این شهرستان حضور داشته باشم و
حقیقتا این مقطع نه تنها یکی از مقاطع دوران خدمت بلکه یکی از بهترین دوران عمر بنده بود که خدمتگزار مردم متعهد ، رشید ، شهید پرور و مهمان نواز مسجدسلیمان بودم.

وی افزود : مسجدسلیمان همیشه برای من یک شهر عزیز و احساس یک رابطه عاطفی قوی با مردم آن دارم و هرگاه یک مسجدسلیمانی را در هرجای ایران ببینم و امروز که خدمت این مردم هستم برایم یک حس نوستالژی دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد : امروز به نمایندگی از رئیس جمهور و هیات دولت این توفیق را پیدا کردم که برای بررسی وضعیت زلزله ای که هفته گذشته در این شهرستان واقع شده خدمت برسم ، به لطف خداوند این زلزله تلفات جانی نداشته و خسارت های جسمی، سرپایی بوده و رفع و رجوع شده اما بخشهایی از واحدهای آموزشی، بهداشتی درمانی، واحدهای مسکونی مردم و زیرساخت ها آسیب دیده است.

امیری خاطر نشان کرد : از همان ابتدا پیگیری ها و دستورات لازم توسط استاندار پرتلاش‌خوزستان داده شد و ارزیابی برآورد خسارات آغاز شد اما حداقل وظیفه اخلاقی هر کدام از اعضای دولت بود که در بین شما مردم عزیز و شریف حضور پیدا کنند.

وی افزود : جناب آقای ظاهری که حقا و انصافا از نمایندگان متعهد ، پرتلاش ، متین و شریف مجلس شورای اسلامی هستند به من فرمودند کسی از اعضای هیات دولت به مسجدسلیمان نیامده و این توقع در مردم هست که من هم عرض کردم با کمال میل در خدمت شما هستم و با تمام تنگناهایی که وجود دارد و تراکم کاری که هست هر جوری که شما برنامه ریزی و با استاندار هماهنگی انجام بدهید من در خدمتتان هستم و وقتی خدمت رئیس جمهور عرض کردم ایشان سلام گرم خدمت شما رساندند و فرمودند به مردم بگو که دولت با تمام توان در کنار شما مردم عزیز و شریف بختیاری مسجدسلیمان خواهد بود و مشکلات و مسائل ناشی از این زلزله در اسرع وقت تامین خواهد شد.

حسینعلی امیری تصریح کرد: خوشبختانه کارهای قابل قبولی در همین مدت انجام گرفته است. در اخبار میخواندم که برادر عزیز و شریف و طلبه متعهد جناب آقای امینی که از مفاخر این شهرستان و حوزه علمیه پر برکت مسجدسلیمان هستند ، از همان ساعات اولیه پیگیر حل مشکلات بودند برادرمان جناب آقای ظاهری به همین شکل و استاندار‌عزیز و پرتلاش استان خوزستان در این مدتی که از وقوع زلزله‌ در شهرستان  گذشته ، چندین بار در این شهرستان حضور پیدا کردند و امروز هم به اتفاق این عزیزان وضعیت‌ را‌ از نزدیک دیدیم به واحدهای درمانی و آموزشی آسیب دیده‌ سر زدیم، مشکلات مردم را شنیدیم و اکنون دوستان در بنیاد مسکن در حال برآورد خسارات هستند و آقای استاندار قول دادند تا اواسط هفته آینده ارزیابی ها تکمیل و با جمع بندی نهایی به‌ دولت اعلام خواهد شد و دولت هم در‌جهت تامین خسارات ، حل مشکلات و یک کار اساسی و بنیادی که حاج آقا امینی فرمودند، اقدام خواهد کرد.

معدن پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد : اقدامات ، ارزیابی ها و کارهایی که تا الان صورت گرفته و پیشنهاداتی که همه عزیزان‌ از جمله آیت اله جزایری و آیت اله شفیعی، استاندار ، همه مدیران استانی و شهرستان ،نماینده مردم مسجدسلیمان، امام جمعه ، فرماندار و مردم عزیز برای این شهرستان داشتند را جمع بندی و روز یکشنبه عصر در جلسه دولت خدمت رئیس جمهور و اعضای محترم دولت مطرح خواهم کرد و تردید‌ نکنید که دولت در کنار در شما خواهد بود و‌ مردم خوب مسجدسلیمان را تنها نخواهد گذاشت.

امیری ادامه داد : به خاطر تحریم های ظالمانه آمریکا و دشمنان نظام در تنگناهای مالی هستیم‌ مع الوصف این وظیفه دولت است‌ که امروز در کنار‌ مردم‌ عزیز و شریف مسجدسلیمان باشد. مردمی که هر جا‌ نظام جمهوری اسلامی ایران به آنها نیاز داشته از دفاع مقدس گرفته تا زمان بعد از جنگ و امروز هم با تمام‌ مشکلاتی که امام جمعه محترم فرمودند و بنده‌ هم بخاطر حضور شش ساله‌ در این شهرستان به آن‌ واقف هستم، همیشه‌ در صحنه بودند. من هم بخشی از این محرومیت های شما را دیدم‌ و لمس کردم ، در اینکه صبوری میکنید و با همه این مشکلات در کنار نظام جمهوری اسلامی پشتیبان مقام معظم رهبری هستید وظیفه متقابل دولت است که به خدمت شما و کمک مردم آسیب دیده از زلزله بشتابد‌ و این حداقل وظیفه است و انشاالله به یاری خداوند مشکلات زلزله مسجدسلیمان برطرف خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در خاتمه بیان داشت : از مسئولین محلی تشکر میکنم، زمانی که قائم مقام وزارت کشور بودم خطبه های نماز جمعه سراسر کشور را رصد میکردم از آن روز تا امروز همواره از امام جمعه شما‌ حاج آقا امینی درایت ، عقلانیت ،انصاف ، اعتدال و دلسوزی صرف نظر از اینکه چه کسی در این شهرستان مدیر باشد نگاه سیاسی خیراندیشانه  حمایت داشتن از حقوق مردم‌ و پیشرفت‌ منطقه و همراهی دولت همچنین نماینده‌ محترم‌ ،فرماندارانی که بودند ،استاندار پرتلاش استان خوزستان که همه بسترهای لازم برای خدمتگزاری به این شهرستان‌ و استان فراهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ایرانیان ، معاون پارلمانی رئیس جمهور به محض ورود به مسجدسلیمان به همراه استاندار خوزستان ، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ، فرماندار ، شهردار و جمعی از مدیران محلی و خبرنگاران از چند نقطه آسیب دیده شهر بازدید کرد.

بازدید از منازل آسیب دیده ، بازدید از بیمارستان آسیب دیده امام خمینی شرکت نفت و بازدید از مدارس تخریب شده‌ در زلزله‌ از برنامه های سفر یک روزه حسینعلی امیری به مسجدسلیمان بود.

انتهای پیام