امام جمعه مسجدسلیمان: ۷۳ درصد به دولت تدبیر و امید رای دادیم و دلخوش به این رای هستیم، مسجدسلیمان یکبار برای همیشه یک تصمیم جدی ملی انقلابی را از دولت و نظام جمهوری اسلامی می طلبد

امام جمعه مسجدسلیمان گفت در جنگ به موشک ها ، راکت ها و بمباران ها مبتلا شدیم و بعد از جنگ هم مسجدسلیمان نسبت به همه جا از چرخه توسعه کشور عقب ماند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، حجت الاسلام والمسلمین امینی که در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجدسلیمان سخن میگفت ، ادامه داد : در همین شهرهای مجاورمان مرتبا زیرگذر و روگذر افتتاح میشود ، در حال توسعه و پیشرفت هستند و حلالشان باشد، اینها نشان خدمت مسئولان است اما چرا ما در مسجدسلیمان همه چیزمان نصفه و نیمه باقی مانده است.

خطیب جمعه مسجدسلیمان تصریح کرد :  طرح تفضیلی شهر ، جاده مسجدسلیمان اندیکا بازفت ، جاده میانبر مسجدسلیمان اهواز ، جابجایی مناطق آلوده ، بیمارستان جدید نفت ، پتروپالایش و …. نصفه نیمه مانده است. پتروشیمی که هنر همین دولت تدبیر و امید است و بیست سال نیمه و نصفه باقی مانده بود در این سه سال با تلاش استاندار دکتر شریعتی ، نماینده محترم و هیات مدیره و مدیرعامل تا ۹۷ درصد پیش رفتیم اما چند‌ماهی است که برای ۳ درصد باقی مانده تا تکمیل و افتتاح گرو کشی کردن و نگه داشتند ، البته در استان کوتاهی نیست. اینها قصه است که آدم را می کشد.

حاج آقا امینی افزود : ممکن است در مسجدسلیمان یک فاجعه انسانی اتفاق بیفتد ، اگر زلزله قوی تری رخ‌ دهد بحران های پرخطر زیر زمینی بوجود خواهد آمد و سوای زلزله مواد سمی و گازهای خطرناک ممکن است مردم را بکشد. وقتی در همین‌ زلزه درست در وسط شهر از کف مغازه ای ، زمین دهان باز میکند و نفت بیرون میزند پس احتمال وقوع هر حادثه فاجعه باری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : از خبرنگارانمان تشکر میکنم هیجانی نیستند و نامعقول برخورد نمیکنند و بنای این عزیزان اینست که مجدانه و مردمی مسجدسلیمان را روی آنتن نگه دارند تا فکری اساسی برای این شهر بشود.

حاج‌ آقا امینی بیان داشت‌ : مسجدسلیمان که خانه های معقر و گلی دارد ، کدام شهر را در ایران سراغ دارید که یک روگذر و زیرگذر در آن وجود نداشته باشد ،  کدام شهر را سراغ دارید‌ که در بیشتر مناطقش مردم از هر ۲۴ ساعت فقط دو ساعت سهمیه آب دارند و مجبور به ذخیره آب در مخازن فلزی هستند. مخازن فلزی که وضو گرفتن با آب درون آنها در تابستان مثل وضو گرفتن با آب کتری است که روی گاز قرار داشته است. وقتی میخواهیم یک غسل جمعه انجام دهیم مجبور به استفاده از آب جوش هستیم ، کدام شهر در ایران ۲۵ کیلومتر دره فاضلاب دارد که نجاست در آن‌جاریست و در مرکز شهر قرار دارد و بوی گند آن از شب تا صبح در شهر می پیچد و مردم آن را تنفس میکنند. کدام شهر را سراغ دارید‌ که مردمش هر سال مجبور به صرف هزینه های فراوان برای گازگیری کولر و یخچال شان هستند و خیلی از دردها و مشکلات دیگر که فرصت نیست به همه آنها بپردازم.

خطیب جمعه مسجدسلیمان عنوان کرد : در بیکاری سرآمدیم اما جزو شهرهای امن کشور هستیم، بختیاری های مسجدسلیمان جزو بی پناه ترین مردمند. آنها شریف و نجیب هستند و میخواهند مسیر عقلانیت و قانون را طی کنند تا شهرشان نجات پیدا کند.

حاج آقا امینی ادامه داد : معاون رییس جمهور فرمودند مسایل و مشکلات مسجدسلیمان را جمع بندی و در جلسه هیات دولت مطرح خواهیم کرد پس به انتظار می نشینیم ، مسجدسلیمان نباید فراموش شود ، نباید اجازه ساخت‌ و ساز‌ داده شود ، باید زمین‌جدید برای مسجدسلیمان‌ در نظر گرفته‌ شود تا از حیث جغرافیایی مثل سایر شهرها  پیشرفت اصولی‌ داشته باشد.

وی در خاتمه‌ خطاب به مسئولان کشوری به ویژه ریاست‌ محترم جمهوری گفت :   ۷۳ درصد به شما‌ رای دادیم و دلخوش به این رای هستیم، مسجدسلیمان یکبار برای همیشه یک تصمیم جدی ملی انقلابی را از دولت و نظام جمهوری اسلامی می طلبد.

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند