دادستان مسجدسلیمان : انباشته شدن زباله ها هسته مرکزی شهر بویژه بازار نمره یک را با بحران بهداشتی مواجه کرده است

دادستان مسجدسلیمان در چهارمین روز تحصن پرسنل شهرداری این شهرستان با حضور در میان تحصن کنندگان، از نزدیک در جریان مشکلات و گلایه های آنان قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان در حاشیه حضور در تحصن کارکنان شهرداری، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : متأسفانه بدلیل تحصن پرسنل شهرداری مسجدسلیمان هسته مرکزی شهر بویژه بازار نمره یک با بحران بهداشتی مواجه است و کلیه زباله ها در سطح شهر، خیابانها و بویژه معابر اصلی رها شده و بوی تعفن کل شهر را فرا گرفته که مردم بشدت از این موضوع گلایه دارند.

دادستان مسجدسلیمان افزود : تماسهایی با ریاست شورا، شهردار، فرماندار و برخی دستگاه‌های حمایتی برقرار شد و همه دوستان با جدیت بدنبال پیدا کردن راه حلی برای رفع این مشکل هستند.

دادستان مسجدسلیمان ادامه داد : گلایه ها، انتظارات و خواسته های بحق کارگران را از نزدیک شنیدم. مشکلات، گرفتاریها و بُحران های اقتصادی اخیر فشار زیادی بر مردم ایجاد کرده حالا در این شرایط که حقوق ها به هیچ وجه متناسب با هزینه های یک زندگی معمولی هم نیست، تعدادی کارگر زحمتکش همین حقوق ناچیز را هم چند ماه دریافت نکرده اند که بسیار ناراحت کننده است و دل هر انسانی را به درد می آورد، وقتی همین حقوق هم پرداخت نمی شود وضع زندگی مردم را بدتر میکند.

اسکندری تصریح کرد : اما نشستن، تحصن کردن و دست از کار کشیدن نه تنها گره ای را باز نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد و وضعیت بد بهداشتی که من امروز مشاهده کردم به هیچ وجه زیبنده شهری که داعیه دار اولین ها میباشد، نیست و وجهه خوبی برای شهرستان نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد : طبق صحبتی که با ریاست شورا و شهردار داشتم، قرار شد ظرف یک هفته تا ده روز آینده هم مابقی حقوق اول که بخشی از آن واریز شد، پرداخت شود و هم حقوق دوم به حساب پرسنل واریز گردد. لذا انتظارم از نماینده های کارگران و افراد صاحب نفوذ در بین این عزیزان اینست که همکاران خود را ترغیب به بازگشت بر سر کار نمایند و مطمئن باشند ما بشدت بدنبال برطرف کردن مشکلات شان خواهیم بود.

دادستان مسجدسلیمان اظهار داشت : شرایط را کاملاً درک میکنم اما وضعیت فعلی را هم چاره کار نمیدانم و اعتقادم اینست که باید کار ادامه پیدا کند، اعتصاب شکسته شود و دوستان بر سر کارشان باز گردند ، این اعتراضات و خواسته ها حق طبیعی کارکنان زحمتکش شهرداری است اما ترس ما اینست که خدای ناکرده حق صنفی این افراد زحمتکش با سوء استفاده عده ای مُنجر به مسائل انتظامی و امنیتی شود لذا توصیه میکنم؛ نگذارند کار از این بدتر شود و خدای ناکرده آنها گرفتار دستگاه‌های امنیتی و قضایی شوند.

عضو شورای تامین شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد : شنیده شده که شهرداری مسجدسلیمان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد، اگر این مقدار بدهی صحت داشته باشد واقعا مبلغ سنگینی است لذا پس از حل شدن مشکل حقوق کارکنان، در اولین فرصت جلسه شورای تأمین را تشکیل خواهیم داد و با دعوت از دوستان شورا و شهردار و در صورت نیاز دعوت از افراد مرتبط در اُستان، میزان بدهی های شهرداری ، حقوق های معوقه، میزان حقوق پرداختی ماهیانه به پرسنل ، مطالبات پیمانکاران، اشخاص، ادارات و شرکت ها از شهرداری، مطالبات شهرداری از دیگران و سایر موضوعات مرتبط را بطور کامل بررسی خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و نهایتا مصوباتی داشته باشیم که برای همیشه این مشکلات حل شود تا دوباره چند ماه دیگر شاهد همین تجمعات و تحصن و وضع بسیار بدی که در شهر ایجاد شده است، نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، از ابتدای هفته جاری پرسنل شهرداری مسجدسلیمان در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق عقب افتاده، حق بیمه و سایر مزایا دست از کار کشیدند و با تحصن در محوطه این اداره خواستار رسیدگی مسئولان به این وضعیت شدند.

گفته شده با پایان مهرماه، پرسنل شهرداری چهارمین ماه کاری بدون حقوق خود را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

یکی از کارگران حاضر در تجمع از بدهی ۴۸۰ هزار تومانی به نانوایی محله سخن میگفت. کارگر دیگر از نداشتن حتی یک عدد نان در منزلش صحبت به میان آورد. یکی دیگر از نیروهای شهرداری هم مدعی بود که چند وقتی است بهمراه خانواده اش فقط نان و پنیر میخورند و توان خرید کالای دیگری را ندارد.

حذف اضافه کار ، شب کاری و دیگر مزایا از گلایه های مطرح شده معترضین به شهردار و شورای شهر مسجدسلیمان است.

شفاف سازی در سیستم مالی شهرداری مسجدسلیمان بخش دیگری از انتظارات و خواسته های افراد تحصن کننده را شامل می شود.

به گفته برخی منابع، در شهرداری مسجدسلیمان بیش از ۵۰۰ نفر نیرو مشغول به کار می باشد که میبایست ماهیانه حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان حقوق و حق بیمه آنها پرداخت شود.

تورم نیروی انسانی ناشی از استخدام های بی رویه در سالیان گذشته توسط شوراهها و شهرداران پیشین، شهرداری مسجدسلیمان را با چالش های زیادی مواجه کرده است و این نهاد خدماتی را به یکی از بحرانی ترین شهرداری های کشور از حیث مسائل مالی و مشکلات مربوط به نیروی انسانی تبدیل نموده است.

حدود شصت میلیارد تومان بدهی به اشخاص، ادارات مختلف و شرکت های دولتی و خصوصی از سالهای گذشته تا کنون، اَبَر چالش دیگری است که شهرداری مسجدسلیمان را به یکی از مقروض ترین شهرداری های کشور تبدیل کرده و روزانه افراد و شرکت های زیادی با مراجعه به دفتر شهردار بدنبال دریافت مطالبات خود از شهرداری میباشند.

در سالهای اخیر بارها شاهد قطع برق ، آب ، گاز و خطوط تلفن شهرداری به دلیل بدهی به دستگاههای مرتبط بوده ایم و گاها طلبکاران با طرح دعوی در مراجع قضایی موفق به دریافت حکم بر علیه این نهاد خدماتی و مسدود کردن حسابهای بانکی آنها شده اند.

 

نگارش و انتشار : کیوان علاسوند

 

انتهای پیام /