توئیت ناامید کننده مدیرعامل اسبق پتروشیمی مسجدسلیمان/ نگرانی از منتفی شدن احداث پتروپالایش بختیاری تنها با گذشت دو هفته از وعده وزیر کار!!

 

 

مدیرعامل اسبق و عضو هيئت مديره شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در توییتی نگران کننده ، تلویحاً از منتفی شدن پتروپالایش بختیاری خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، دکتر یوسف داوودی در این توییت با اشاره به زمین های تحت تملک پتروشیمی مسجدسلیمان که قرار بود برای احداث پتروپالایش بختیاری مورد استفاده قرار گیرد ، از تملک اراضی فوق توسط شرکت شهرکهای صنعتی و منتفی شدن راه اندازی این طرح ملی خبر داد!!

 

وی با اشاره به قول های داده شده از سوی دولتمردان در سفر چند روز قبل برخی وزرا به مسجدسلیمان، این وعده ها را بی نتیجه دانسته و مدعی شد ؛ شرکت شهرک‌های صنعتی با تصاحب زمین های مذکور آخرین میخ را بر پیکر این طرح ملی کوبیده است.!!

 

گفته شده دلیل تصاحب زمین های مذکور از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی، عدم اجرای طرح پتروپالایش بختیاری است.!!

 

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان، هفتم اردیبهشت ماه و در جریان سفر وزیر کار به مسجدسلیمان و بازدید از شرکت صنایع پتروشیمی، صولت مرتضوی در گفتگو با رسانه ها با اشاره به پروژه پتروپالایش بختیاری گفت: قرار شد که پروژه پتروپالایش بختیاری نیز تامین منابع شود و پس از انجام مطالعات آن، در آینده نزدیک نیز عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

 

حالا به فاصله دو هفته از این وعده وزیر کار ، توییت مدیرعامل اسبق پتروشیمی مسجدسلیمان موجی از نگرانی و ناامیدی را در میان مردم بویژه جوانان جویای کار این شهرستان ایجاد کرده است و این سوال در ذهن همگان نقش می بندد که وزیر کار دروغ می گوید یا مدیرعامل اسبق پتروشیمی جوسازی می کند؟؟

 

 

در سالیان اخیر راه اندازی پتروپالایش بختیاری همواره به یکی از شعارهای تبلیغاتی سیاسیون بویژه کاندیداهای مجلس و نمایندگان راه یافته به خانه ملت تبدیل شد و هم در دوره نماینده پیشین و هم نماینده فعلی بارها از کلنگ زنی ، افتتاح ، شروع بکار و عناوینی اينچنينی برای پتروپالایش بختیاری سخن به میان آمد.

موضوعی که بدليل آمار بالای بیکاری در منطقه با استقبال مردم بویژه جویندگان کار در پای صندوق‌های رأی همراه شد اما هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و از وعده به عمل تبدیل نشد.

 

سفرهای استانی دولت هم که با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی صورت میگیرد و میبایست به ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم بویژه فقرا و محرومین در استان ها و شهرستانها مُنتج شود ، تا کنون در مسجدسلیمان هیچ دستاوردی نداشته است و خبرهای خوبی از روند پروژه های مهم و اثرگذار که قرار بود توسعه و رونق را به این منطقه هدیه کنند و مردم مسجدسلیمان را از برکات حضور رئیس جمهور و اعضای دولت منتفع سازند به گوش نمی رسد.

 

سال گذشته و در جریان سفر رئیس و اعضای کمیسیون انرژی به مسجدسلیمان هم بر راه اندازی پتروپالایش بختیاری تاکید شد و در این رابطه بازدیدهایی از محل مذکور صورت گرفت اما آنچه تا کنون شاهد آن هستیم وعده های پوچ و توخالی جمعی از دولتمردان ، مجلس نشینان و مدیران اُستانی و شهری است که بین حرف تا عملشان به وسعت زمین تا آسمان فاصله وجود دارد.

 

بنظر میرسد بعد از راکت ماندن پروژه بسیار مهم و حیاتی جاده میان بُر مسجدسلیمان – اهواز ، به کُما رفتن پروژه احداث و راه اندازی فرودگاه مسجدسلیمان، از اولویت خارج شدن پروژه محور مسجدسلیمان – اندیکا – شهرکرد و استارت نخوردن پروژه هایی نظیر فاز دوم سیمان و فاز دوم آلومینیوم حالا خبر منتفی شدن احداث پتروپالایش بختیاری ضربه دیگری بر پیکر این شهر و مردم منطقه خواهد بود که با هزاران عشق و علاقه، اُفقی روشن از این شهر برای خود ترسیم کرده بودند.

 

 

الاایحال، انتظار می‌رود فرماندار مسجدسلیمان بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان و همچنین نماینده مردم در مجلس در این خصوص پاسخگو باشند و به این توییت نگران کننده مدیرعامل سابق پتروشیمی مسجدسلیمان واکنش نشان دهند و مردم را در جریان دستآورد سفر مجلسی ها و دولتمردان به مسجدسلیمان و همچنین اتفاقات پروژه پتروپالایش بختیاری قرار دهند.

 

در پایان؛ شفاف سازی و انتشار توئیت هایی از این دست از سوی عضو هیئت مدیره و یکی از سهامداران پتروشیمی مسجدسلیمان را به فال نیک می گیریم و همچنان منتظر شفاف سازی این مقام مسئول در موضوعات دیگر هم هستیم. اینکه از استارت پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان تا امروز که به مرحله تولید رسیده است ، چه تعداد نیرو در این شرکت مشغول بکار شدند و چه تعداد از آنها نیروهای بومی و افراد تحصیلکرده و جوانان جویای کار همین شهرستان هستند؟

 

هم اکنون آمارها حاکی از اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر در پتروشیمی مسجدسلیمان است اما هیچکس از اعضای هئیت مدیره ، مدیرعامل ،  سهامداران و عوامل بالادستی مرتبط با پروژه تا کنون این جسارت را نداشته اند که بصورت شفاف فهرستی از افراد شاغل بومی و غیربومی این شرکت به مردم ارائه کنند و کسی نمی‌داند شرکتی که در سالیان اخیر اینهمه سر و صدا به پا کرده و مدعی به دوش کشیدن حجم وسیعی از مشکل اشتغال شهرستان است ، تا چه میزان گره معضل بیکاری منطقه را باز کرده است. آیا مزاری که اینهمه بر روی آن گریه و زاری میکنیم مرده ای هم درونش وجود دارد یا نه؟!

 

یک ابهام بزرگ هم برای بنده نگارنده این مطلب وجود دارد و آن اینکه ؛ شورای اشتغال شهرستان و اداره کار مسجدسلیمان در تمام این سالها ، کجای این حکایت تلخ استخدام های غیر بومی در این شهر قرار دارند و آیا نمی دانند یک استخدام بومی، کاهش یک خودکشی یک طلاق و یک اعتیاد را بهمراه خواهد داشت؟؟

 

نگارش و انتشار: کیوان علاسوند 

 

انتهای پیام